fbpx

דו"ח חדש: ממשלת ירדן משתמשת ברוגלה פגסוס נגד אזרחים ועיתונאים

בין היעדים לפריצת הטלפונים הניידים: העיתונאית סוהיר ג'ראדאת

ממשלת ירדן "בסבירות גבוהה" רכשה והשתמשה בתוכנת פגסוס נגד אזרחים ירדנים – כך לפי דו"ח חדש שפרסמו ארגון להגנת עיתונאים וסיטיזן לאב הקנדי. בין היעדים לפריצת הטלפונים הניידים: העיתונאית סוהיר ג'ראדאת.

דו"ח, המסתמך על בדיקה שבוצעה במכשירי הטלפון של ארבעה אזרחים שמכשיריהם נפרצו, זיהה שימוש של סוכנויות ממשלתיות בתוכנת פגסוס מאז אוגוסט 2019 לכל הפחות. הדו"ח מהווה את העדות המשמעותית ביותר עד כה לפיה ממשלת ירדן רכשה את תוכנת הריגול הישראלית והשתמשה בה – כמעט שנתיים לפני המועד שבו סברו עד כה שירדן פעלה כך. בעבר עלתה הסברה כי ירדן קיימה מגעים לרכישת פגסוס באפריל 2021, אף כי לא התקבל אישור לכך באותה עת כי אכן רכשה את התוכנה.

יצוין שעורך הדין הפלסטיני סלאח חמורי הגיש בשבוע שעבר קובלנה פלילית בצרפת נגד חברת אן.אס.או הישראלית בגין פריצה לטלפון הנייד שלו באופן בלתי חוקי באמצעות תוכנת פגסוס. מאז חודש מארס האחרון נמצא חמורי במעצר מנהלי למשך ארבעה חודשים. חמורי הוא אחד משישה פעילי זכויות אדם פלסטינים שבמכשיר הטלפון שלהם הושתלה הרוגלה פגסוס, כך לפי תחקיר של ארגון זכויות האדם הבינלאומי אמנסטי וסיטיזן לאב.

לדו"ח המלא

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/111875

העיתונאית הירדנית סוהיר ג'ראדאת שעל פי החשש מכשיר הטלפון שלה נפרץ באמצעות הרוגלה פגסוס (צילום: הוועד להגנת עיתונאים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן