fbpx

עובדי בית החולים הצרפתי בנצרת הפגינו נגד השר הורוביץ; ארגון מרשם עתר לבג"ץ

"במקום לדאוג לציבור הרופאים והעובדים, השר הורוביץ עושה כבוד למי שמתעמר בהם", מסר ועד העובדים

העובדים בבית החולים הצרפתי בנצרת השובתים מיום שלישי הפגינו הבוקר (חמישי) בעת ביקורו של שר הבריאות ומנהיג מרצ ניתן הורוביץ בבית החולים בנצרת. העובדים דורשים מזה שלוש שנים חתימה על הסכם קיבוצי.

מוועד העובדים נסמר "השר מעודד את הפגיעה וההתעמרות בעובדים של מנהל בית החולים ד״ר נאיל אליאס, הוא הגיע לטקס למרות בקשתנו הדחופה שימנע מכך. במקום לדאוג לציבור הרופאים והעובדים, השר הורוביץ עושה כבוד למי שמתעמר בהם".

כאמור, ועד עובדי בית החולים הצרפתי בנצרת הכריז ביום שלישי על שביתה. למעט מקרים מצילי חיים העובדים לא משרתים את באי בית החולים ונדחו ניתוחים אלקטיביים. בבית החולים מועסקים כ-400 אחים, אחיות, צוותי סיעודי, מזכירות ועוד. העובדים, המאוגדים בהסתדרות הלאומית, הפגינו מחוץ לבית החולים.

מוועד העובדים נמסר עוד : "במשך שלוש שנים אנחנו לא מצליחים לקבל את המגיע לנו, הנהלת בית החולים מסרבת להגיע להסכם עם נציגי העובדים. גם לאחר ניסיון גישור בבית המשפט מנהל בית החולים הודיע להסתדרות הלאומית כי הוא איננו מוכן לשפר את תנאי העובדים. הגיעו מים עד נפש, לא ניתן יד להמשך סיכול ההתאגדות ההוגנת של עובדי בית החולים".  יצוין שבשנים האחרונות העובדים נקטו בצעדים ארגוניים בדרישה לחתום על הסכם קיבוצי.

ארגון המתחמים לרפואה הודיע שהבוקר הגיש עתירה לבג"ץ בבקשה להוצאת צו ביניים המורה למדינה לפעול לאלתר וללא על דיחוי בהתאם להוראות היתר העסקה הקובע כי החל ממחר, 1 באפריל, יקוצרו התורנויות למתמחים בביה"ח בפריפריה מ-26 שעות ל-18 שעות. לדברי יו"ר מרשם, ד"ר ריי ביטון, "היתר ההעסקה הוא חוק. אנחנו מצפים מהממשלה לעמוד מאחורי החוקים שהיא עצמה קובעת. אבל אם המסמוס הזה ימשך וכמו שכבר הבהרנו, אנחנו לא נהסס. וכמו שכבר הגענו לפני מספר חודשים למצב שבו מתמחים נאלצו להגיש מכתבי התפטרות, לא נהסס לעשות את זה גם הפעם".

"המתמחים והמתמחות יחזירו מלחמה. בימים ובשבועות הקרובים אנחנו ננקוט פעולות ארגוניות רחבות ומשמעותיות. אנחנו כאן כדי להיאבק ולהילחם עד טיפת הדם האחרונה. בכל האמצעים העומדים לרשותנו", הזהירה ד"ר ביטון.

 

עוד על השביתה בנצרת:

 

 

עובדי בית החולים הצרפתי מפגינים הבוקר נגד הורוביץ: דרושים הסכם קיבוצי (צילום: ועד עובדים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן