fbpx

מזכ"ל מק"י עאדל עאמר בעקבות הפיגועים הרצחניים: נגד האלימות וגל ההסתה

"אנו קוראים בתגובה להעמיק את המאבק הערבי-יהודי המשותף, במיוחד בתקופה קריטית זו", מסר עאמר

בעקבות הפיגועים הקטלנים בבאר שבע, חדרה ובני ברק, בהם נרצחו 11 ונפצעו רבים בידי טרוריסטים, פרסם מזכ"ל מק"י עאדל עאמר הודעה לתקשורת. בהודעה נכתב: ״הציבור הערבי מגנה את הפיגועים שאינם מייצגים בשום פנים ואופן את מאבקו הצודק, אלא פוגעים בו ובצדקתו. ארגון הטרור דאעש פגע בצורה נפשעת בכל העמים הערביים, וכאשר ארגון זה ניסה להשפיע על חוגים שוליים בקרב הציבור הערבי – התעמתנו עם האידיאולוגיה שלו, ובודדנו את ההשפעה שלו. כיום, ידוע מי הם הגורמים הבינלאומיים שתרמו להקמתו ולהתפתחותו של ארגון זה ולהפצת האידיאולוגיה שלו. אנו מציינים בימים אלה את יום האדמה: המאבק ההיסטורי הזה, שפרץ ב-1976, הוא המודל שהציבור הערבי מאמץ במאבקו הפוליטי: מאבק עממי ומאבק ערבי-יהודי משותף".

עוד נמסר: "אנחנו קוראים להפסיק את ההסתה הגזענית וחסרת המעצורים נגד הציבור הערבי ומאבקו, ומזהירים מפני שימוש בפיגועים אלה כדי לפגוע במאבק האזרחים הערבים ולבצע דה-לגיטימציה לתביעותיהם הצודקות לזכויות לאומיות ואזרחיות, לשאיפותיהם לשוויון מלא, ולזכותם הבסיסית לחיות בשלום ולמגר את תופעות הפשיעה, האלימות והנשק המזיקות בראש ובראשונה לחברה הערבית.

"אנו מזהירים מפני גל ההסתה של כוחות הימין הפשיסטי, ומפני ניצול הפיגועים להסלמת ההסתה הגזעית נגד הציבור הערבי. אנו קוראים בתגובה להעמיק את המאבק הערבי-יהודי המשותף, במיוחד בתקופה קריטית זו, ומזהירים מפני כל שימוש בפיגועים כדי לנסות ולכפות תגובות פשיסטיות המעמיקות את ההתייחסות 'הביטחוניסטית' כלפי האזרחים הערבים – זאת בעודנו עדים עכשיו לקריאות להחזרת שיטות מתקופת השלטון הצבאי בוואדי ערה כולה ובאום אל-פחם בפרט – שנועדו להסתיר את כישלון הממשלה במיגור תופעת הפשיעה והאלימות בחברה הערבית.״

מוחמד ברכה, יו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, גינה את הפיגועים ומסר: ""הפעולות של דאעש בארץ ובכלל עומדות בניגוד מוחלט לערכים הפוליטיים, הלאומיים והדתיים שלנו. המאבק שלנו למען זכויותינו הלאומיות והאזרחיות הוא מאבק פוליטי עממי בדרכי שלום ודמוקרטיה. תופעת דאעש זרה לנו לחלוטין. אנחנו יודעים מי הקים את דאעש, מי סיפק לו נשק ואמצעים. אנחנו גם מכירים היטב מי נתן טיפול רפואי לפעילי דאעש בבתי חולים בארץ ובבית חולים שדה שהוקם בצפון. מוכר לנו המקור של הנשק בו השתמשו בחדרה".

ברכה הוסיף: "אנחנו מזהירים ‏מההסתה הרשמית וזו של הכנופיות הקיצוניות נגד הציבור שלנו, שימשיך במאבקו למען זכויותיו. לא נקבל פגיעה בציבור שלנו ובמאבק הלגיטימי שלו, בגין פעולות של אינדיבידואלים הראויות לכל גינוי ולכל דחייה".

 

מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י), עאדל עאמר (צילום: זו הדרך)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן