fbpx

נפתח משפטו של השוטר שהואשם בהריגתו של הצעיר איאד אל-חלאק בי-ם

אל-חלאק, שהתמודד עם אוטיזם קשה, נורה למוות ב-30 במאי 2020 בחדר אשפה בעיר העתיקה

משפטו של השוטר, ששמו אסור לפרסום, שהואשם "בהמתה בקלות דעת" של הצעיר הפלסטיני איאד אל-חלאק נפתח הבוקר (ראשון) בבית המשפט המחוזי בירושלים. אל-חלאק, שהתמודד עם אוטיזם קשה, נורה למוות ב-30 במאי 2020 בחדר אשפה בעיר העתיקה, בעת שהיה בדרכו למוסד לחינוך מיוחד שבו למד.

מחוץ לבית המשפט נערכת הפגנת מחאה של משפחתו של אל-חלאק ופעילי שלום, בדרישה כי ימוצה הדין עם השוטר שירה בו למוות. לפני הדיון התמוטטה אמו של אל-חלאק, רנא, לאחר שמפגינים גזעניים בראשות ח"כ איתמר בן גביר התעמתו איתה מחוץ לבית המשפט תוך שהם צועקים עליה "את מחבלת" וקוראים קריאות תמיכה בשוטר: "לוחם, לא פושע".

השוטר ישב באולם בית המשפט יחד עם משפחתו מאחורי פרגוד כדי שבני משפחת אל-חלאק לא יראו את פניו. על משתתפי ישיבת בית המשפט מדובר בסיטואציה חריגה במיוחד, בה המשפחה של נפגע העבירה לא יכולים לדעת מי הנאשם. ‏בעקבות פניה של התקשורת לשופטת חנה מרים לומפ בנוגע להצבת הפרגוד באולם, היא הגיבה: "למה הוא מאחורי פרגוד? אני לא הוריתי להציב פרגוד".

פעילי ההתארגנות "פרי ג'רוזלם", שלקחו חלק בהפגנה מול בית המשפט ברחוב סלאח א-דין מסרו "חרף הביקורת הציבורית וחוות דעת של מומחים בנושא, מח"ש סגרה את התיק נגד המפקד מחוסר אשמה והחליטה להעמיד לדין את לוחם מג"ב על המתה בקלות דעת. מקרה הרצח של איאד אל-חלאק חושף מנגנון הוצאה להורג מושתק נגד פלסטינים. את מקרה הרצח של איאד לא ניתן לטייח".

"הרצח של איאד הוא טרגדיה למשפחתו. טרגדיה בה כולנו לוקחים חלק ולכולנו יש בה אחריות. טרגדיה שהיא תוצאה ישירה של מדיניות ישראלית שרואה בכל פלסטיני מחבל כל עוד לא מוכח אחרת וכשחפותם מוכחת מאוחר מדי", הדגישו.

 

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/96915

מפגינים בירושלים: "צדק לאיאד" (צילום: פרי ג'רוזלם)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן