fbpx

דב חנין בוועידת האקלים: יש להפסיק את המרוץ הצרכני המטורף שבו אנו חיים

לדברי חנין, ההכרח להתמודד עם משבר האקלים מספק גם הזדמנות לשינוי חברתי-פוליטי חיובי

יו"ר פורום האקלים הישראלי, ד"ר דב חנין, אמר אתמול (רביעי) בוועידת האקלים של עיתון "הארץ" כי ההסכם למניעת התחממות שנקבע בוועידה בגלזגו הוא השינוי החברתי-כלכלי-תרבותי הכי גדול של האנושות אי-פעם. "האם באמת נגיע לשם? זה אתגר ענקי", אמר.

ח"כ לשעבר חנין (חד"ש) הנמנה עם ראשי מק"י, התייחס גם לאתגרים הניצבים בפני האנושות. "ההתמודדות פה לא תהיה פשוטה. לא בטוח שננצח. אבל כמה שווה לתת פייט – חברות וחברים, ייאוש – זה הגשר שמוביל אנשים טובים לעמדות של כניעה. אל נא נעבור לגשר הזה". לדבריו, "אם בעשר השנים הקרובות נצליח להפחית ב-45% את גזי החממה, לפי סעיף 22 להסכם גלזגו, נמנע את ההתחממות במעלה וחצי ומשם נשקם את המערכת האקלימית של כדור הארץ".

"יש הסכם", הוסיף, "45% הפחתת פליטות, זה חסר תקדים. בתרגום לעברית – על מה הסכימו שם? הסכימו על השינוי החברתי כלכלי תרבותי הכי גדול שהאנושות אי פעם סימנה בפני עצמה". חנין אמר כי ההסכם הוא "גם הזדמנות לייצר משהו הרבה יותר טוב ומשמעותי ממה שיש לנו עכשיו. אנחנו יכולים בהחלט לחשוב על תרבות יותר טובה מאשר תרבות ההשתמש וזרוק שבה אנו חיים. אנו יכולים לחשוב על צורת חיים הרבה יותר נכונה ונעימה מאשר אותו מרוץ צרכני מטורף, מרוץ העכברים שבו אנו חיים, גם המנצח נשאר עכבר. אפשר לחשוב על משהו יותר טוב מזה".

 

ד"ר דב חנין, אתמול, בוועידת האקלים של עיתון "הארץ" (צילום מסך: "הארץ")

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן