fbpx

היו"ר בר-דוד סירב לפגוש אותם: מאות רוקחים הפגינו נגד עסקת החבילה מול ההסתדרות

הרוקחים דורשים להחריג אותם מעסקת החבילה עם האוצר שלא מאפשרת להם לשבות במאבק על תנאי העסקתם

מאות רוקחים הפגינו (רביעי) מול בית הוועד הפועל של ההסתדרות בתל אביב נגד עסקת החבילה המונעת מהם תוספת שכר. הרוקחים דורשים מיו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, להחריג אותם מעסקת החבילה עם האוצר שלא מאפשרת להם לשבות במאבק על תנאי העסקתם בקופות ובתי החולים שקופחו לאורך שנים. במהלך ההפגנה, קראו הרוקחים ליו"ר ההסתדרות לצאת ולשוחח עמם, אך הוא לא נענה.

יצוין ששכר הרוקחים השעתי כמו גם ההסכם הקיבוצי לא עודכן משנות ה-90. על אף הלימודים הארוכים, תנאי הקבלה הקשים – סף של 700 בפסיכומטרי, ארבע שנות לימוד וחצי שנה סטאז', שכר רוקח מתחיל עומד על 35 שקל ברוטו לשעה. בישראל 9,000 רוקחים רשומים, מתוכם 3,000 נטשו את המקצוע, 6,000 רוקחים משרתים אוכלוסייה של כ-10 מיליון תושבים.

על פי נתוני איגוד הרוקחים של ההסתדרות, כ-2,700 רוקחים מועסקים בבתי המרקחת – מחציתם עובדי רשת סופרפארם. עוד כ-4,300 רוקחים מועסקים במגזר הציבורי, קופות חולים ובתי החולים הממשלתיים. יו"ר איגוד הרוקחים, שימי הללי, מסר בהפגנה "3,000 רוקחים רשומים כבר ברחו מהמקצוע. 6,000 הנותרים עובדים מסביב לשעון ללא חיים על מנת להשתכר בכבוד, גם אחרי כל השעות הללו אנשים מגיעים ל-11 אלף שקל נטו מקסימום, זהו שכר לא ריאלי ביחס ליוקר המחייה בישראל המקצוע שלנו נמצא לפני כליה ואין לנו ברירה אלא להילחם על החיים שלנו". "שיפור תנאי ההעסקה של הרוקחים הוא אינטרס ציבורי. שחיקת המקצוע תביא לידי נטישת התחום ולשירות רע ומקצועי פחות עבור האזרח" הדגיש.

 

סרטון – הרוקחים מפגינים בתל-אביב מול ההסתדרות:

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/108162

הרוקחים מפגינים, אתמול, בתל-אביב מול בניין ההסתדרות (צילום: איגוד הרוקחים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן