fbpx

הרס וחורבן: ארגוני הסביבה מתנגדים להחלטת הממשלה להקים התנחלויות חדשות ברמת הגולן

הממשלה אישרה תוכנית ענק להכפלת אוכלוסיית המתנחלים ברמת הגולן הכבושה תוך ארבע שנים

ארגוני הסביבה מתנגדים לתוכנית הענק להכפלת אוכלוסיית המתנחלים ברמת הגולן שתחת כיבוש שאישרה אתמול (ראשון) ממשלת הימין בקיבוץ מבוא חמה. במסגרת הדיון הממשלה אישרה בתמיכת שרי העבודה ומרצ, קידום בנייתן של כ-9,000 יחידות דיור חדשות במרחב הצפוני, הקמת שתי התנחלויות חדשות ברמה, תוספת של אלפי מקומות תעסוקה. כל זאת בפרק זמן של ארבע שנים בלבד, ובתקציב נלווה של יותר ממיליארד שקל.

"החלטת הממשלה מציעה לרמת הגולן בעיקר הרס וחורבן, גם לטבע וגם לשטחים הפתוחים הייחודיים שבחבל ארץ זה", מסרה החברה להגנת הטבע. "רמת הגולן מאופיינת בנופים דרמטיים, נחלי איתן ושטחים פתוחים נרחבים, שמהווים בית למאות מינים של חיות בר וצמחים, אשר מושכים מדי שנה מיליוני מבקרים. הרמה תיפגע באופן משמעותי ואנוש לטובת הקמת עוד יישובים ומיזמי תשתית ואנרגיה. במקום להתאים את הפיתוח ברמת הגולן למאפייניה הייחודיים, מציעה הממשלה עוד מאותו הדבר".

הנקודות המרכזיות אשר מעוררות את התנגדותם של הגופים הירוקים הן הקמת שתי התנחלויות חדשות, פיתוח שדה ענק לייצור אנרגיה סולארית בעמק הבכא, וכן ההצעה להקמתה של ועדה מיוחדת לתכנון ובנייה לגולן. "להקמת יישובים חדשים אין כל היגיון תכנוני, חברתי, סביבתי או כלכלי", נטען בנייר עמדה שפרסמה החברה להגנת הטבע, לקראת הדיון בהחלטה. מחבריו ציינו כי כבר היום ישנו מלאי תכנוני משמעותי ולא ממומש של יחידות דיור ברמת הגולן – אשר מייתר את יעדה המרכזי של התוכנית. כך למשל, צוין בנייר העמדה כי רק בקצרין לבדה זמינות היום למימוש כ-4,500 יחידות דיור מתוכננות – שהן כמחצית מהיעד הממשלתי. "העלות-תועלת של יישוב חדש היא שלילית בכל פרמטר אל מול חיזוק והגדלת יישוב קיים. כך גם בגולן, אשר רבים מיישוביו משוועים לחיזוק".

 

ישיבת הממשלה, אתמול, ברמת הגולן שתחת כיבוש ישראלי בכרזה שפרסמה ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי (בנק"י)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן