fbpx

לקראת שביתת אחיות ללא הגבלת זמן: שני מקרי אלימות נוספים בבתי חולים

מטופל במחלקה סגורה שניסה לברוח תקף באגרופים אח ופצע אותו בפניו ובראשו

שני מקרי אלימות קשים של מטופלים כלפי אחים ואחיות נרשמו אתמול (שישי) ובהסתדרות האחים והאחיות מתכוונים לפתוח בשביתה ללא הגבלת זמן במערכת הבריאות. התקיפה הראשונה התרחשה בשעות הצוהריים בבית החולים לבריאות הנפש לב השרון. מטופל במחלקה סגורה שניסה לברוח תקף באגרופים אח ופצע אותו בפניו ובראשו. העובד פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים לניאדו שבנתניה והוא סובל מחבלות בראשו ובפניו לצד מצב נפשי קשה.

תקיפה נוספת אירעה אף היא בשעות הצוהריים במחלקה סגורה בבית החולים לבריאות הנפש שער מנשה. מטופל בעל רקע פלילי השתולל במהלך טיפול שקיבל וכתוצאה מכך, פגע בארבעה אנשי צוות. אחת האחיות נפגעה קל ברגליה ובידה הימנית ולאחר טיפול במקום היא שוחררה לביתה.

"שני מקרי האלימות הללו היו יכולים להימנע אילו משרד הבריאות והממשלה היו עומדים בהסכם שחתמנו ומציבים מאבטחים בכל מחלקה סגורה", אמרה יו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן. היא פנתה לראש הממשלה נפתלי בנט: "בכל רגע שעובר ללא מתן מענה לאלימות במערכת הבריאות אתם מפקירים את ביטחונם האישי של האחים והאחיות ואנחנו לא ניתן לזה לקרות. זה הזוי, רק עכשיו סיימנו שביתת אזהרה ל-24 שעות כמחאה על האלימות, ולא נהסס להשבית את מערכת הבריאות ללא הגבלת זמן. זה מצב חירום לאומי וצריך לתת מענה מיידי. שבענו מהבטחות ועכשיו אנחנו רוצים לראות מעשים".

 

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/109176

אחים ואחיות מפגינים בעת שביתת אזהרה ביום רביעי האחרון (צילום: הסתדרות האחים והאחיות)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן