fbpx

הוכרז סכסוך עבודה ברשת מגה-יינות ביתן: ההנהלה לא מקיימת את ההסכם הקיבוצי

בין השאר הבטיחה החברה לעובדים לדאוג לביטוח רפואי עבורם, אך ההבטחה טרם מומשה

ההסתדרות אשרה את סכסוך העבודה במגה-יינות ביתן. עובדי רשת השיווק הגדולה טוענים החברה שבבעלות אלקטרה לא עומדת בהסכמים שנחתמו עמה ולא מספקת לעובדים את התנאים שהובטחו להם. בעקבות אישור סכסוך העבודה יוכלו לנקוט בצעדים ארגוניים מ-23 בדצמבר.

"לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים להגיע להסכמות עם הנהלת אלקטרה שלא צלחו, אושר בשבוע שעבר בהסתדרות סכסוך העבודה במגה-יינות ביתן. בעקבות האישור, העובדים יכולים לנקוט בעיצומים החל מ-23 לדצמבר ואילך", נמסר מוועד העובדים.

על פי הוועד, סכסוך העבודה נגרם בשל מספר סעיפים שנידונו מול אלקטרה למשך תקופה ארוכה ועל אף שתנאים אלה של העובדים מעוגנים בהסכמים חתומים מול החברה, הם טרם מומשו.  בין השאר הבטיחה החברה לעובדים לדאוג לביטוח רפואי עבורם, ולמרות שהביטוח הרפואי מעוגן בהסכם, טרם שולמו לעובדים הביטוחים הרפואיים שהובטח להם שייכנסו לתוקף כבר בתחילת השנה. קרי, החברה בפיגור של שנה מקיום ההסכם שנחתם בינה לבין העובדים.

בנוסף טוענים בוועד כי ההנהלה מונעת העברת נתונים כספיים לידי הוועד, כך שאין ביכולתו לבדוק אם לעובדים מגיעים 3% מהרווח התפעולי  שהובטחו להם בהסכם. ועד העובדים גם דורש מענק לעובדים עקב שינוי מבני שחל במסגרת מכירת השליטה. כמו כן, הוועד קובע כי קיים עומס בלתי סביר על העובדים בשל אי איוש משרות וייתור בעלי תפקידים, זאת מבלי לנהל משא ומתן עם נציגות העובדים.

יו"ר ועד עובדי מגה-ביתן, אייל אלי, מסר "בעלי השליטה באלקטרה נוהגים בחוסר תום לב ובדרך שאינה מקובלת ביחסי עבודה בכלל, וביחסים קיבוציים – בפרט. על כן, 4,000 העובדים המסורים של עובדי מגה-ביתן ינקטו בצעדי עיצומים שונים עד כדי שביתה מלאה החל מה-23 לדצמבר, כפי שנקבע באישור שניתן על ידי ההסתדרות. אין לנו כוונה לטלטל את הספינה ולכן אנחנו קוראים להנהלת החברה ולבעליה, לנהל אתנו משא ומתן רציף כדי שנימנע מפגיעה בחברה ובתוצאותיה הכספיות והתפעוליות".

יצוין שביוני האחרון עובדי יינות ביתן הצטרפו להסכם הקיבוצי של 3,000 עובדי מגה, ואמורים היו לעבור מהעסקה שעתית להעסקה חודשית. ארבע שנים אחרי שקרסה רשת מגה ונרכשה על ידי קבוצת יינות ביתן, התאחדו לראשונה עובדי שתי החברות תחת הסכם משותף. ליינות ביתן 73 סניפים ברחבי הארץ, ולמגה 89 סניפים.

 

יו"ר ועד עובדי מגה-ביתן, אייל אלי (צילום מסך: וויינט)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן