fbpx

ימני קיצוני ובריון: בהתאחדות הסטודנטים נבחר יו"ר שהורשע בתקיפה

אלחנן פלהיימר, שנבחר בשבוע שעבר ליו"ר התאחדות הסטודנטים, הורשע ב-2017 בפציעה בנסיבות מחמירות

אלחנן פלהיימר, אשר נבחר בשבוע שעבר (17.11) לתפקיד יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, הוא איש ימין קיצוני שהורשע ב-2017 בהשתתפות בתקיפה אלימה. פלהיימר, יו"ר אגודת הסטודנטים בקריה האקדמית אונו, גבר בבחירות על ירדן בן צבי, סגנית יו"ר ההתאחדות היוצאת ולשעבר יו"ר אגודת הסטודנטים בתל אביב. בבחירות, בהן נבחר יו"ר לכהונה של שלוש שנים, משתתפים חברי נשיאות ההתאחדות. גוף זה מורכב בעיקר מראשי אגודות הסטודנטים במכללות ובאוניברסיטאות החברות בהתאחדות.

בשנת 2017 הורשע פלהיימר בהסדר טיעון בפציעה בנסיבות מחמירות ובקשירת קשר לביצוע פשע, בעת שהיה תלמיד בישיבה תיכונית. בשפה משפטית פחות, פלהיימר השתתף בלינץ'. בפסק הדין נכתב כי פלהיימר ושבעה צעירים נוספים הגיעו לביתו של הקורבן, "נכנסו פנימה והחלו להכות את המתלונן, מכות נמרצות, ובין היתר באמצעות בעיטות בפניו. בתגובה לצעקות המתלונן לקבוצה לחדול ממעשיה, קרא לעברו אחד מחברי הקבוצה 'יא בינת אל שרמוטה, תמות'. בשלב מסוים נמלט המתלונן מהדירה אל הרחוב, כאשר הקבוצה דולקת אחריו. המתלונן הופל ארצה והחבורה הוסיפה להכותו באמצעות בעיטות לפניו. לאחר מכן נמלטה החבורה מהמקום. כתוצאה מהמעשים, נגרמו למתלונן חבלות, וביניהן שברים בעצמות הפנים, אשר בגינן הוא אושפז בבית חולים".

למרות החתימה על הסדר טיעון, ערער פלהיימר לבית המשפט המחוזי ובהמשך לעליון, בטענה כי לא השתתף בהכאת הקורבן, וכי ההרשעה תמנע ממנו לקבל רישיון עריכת דין ותפגע בפעילותו הציבורית באגודת הסטודנטים. ערעוריו נדחו, והוא ריצה מעצר בית ועבודות שירות שנגזרו עליו.

מאז השתתפותו בתקיפה האלימה, הספיק פלהיימר לצבור ניסיון פוליטי לא מבוטל. בבחירות המקומיות ב-2018 התמודד בראשות רשימת צעירים למועצת העיר פתח תקווה. בבחירות באפריל 2019 תמך במפלגה "הימין החדש" בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד. בעמוד הפייסבוק שלו כתב: "מה שצריך לקרות עכשיו, זה עוד אלפים של אנשים שפויים, אוהבי העם והארץ, שיהדותם ועתידם במדינה הזו חשוב להם, ושיבינו שאין ולא היתה שרה במדינה הזו כמו איילת שקד. המחשבה שבגלל פייגלין איילת תישאר בחוץ מעוררת בי דאגה עמוקה". "האמינו לי, איתמר בן גביר חושב בדיוק כמוני, בצלאל סמוטריץ חושב בדיוק כמוני", הוסיף. בפוסט אחר קרא "לתת לאיילת את האפשרות להמשיך במהפכה מול בג"ץ", ובמארס 2020, בפוסט שמחק מאז, כתב "ישראל – דיקטטורה של בג"ץ".

נוסף ליו"ר, בבחירות בשבוע שעבר נבחרה גם סגנית יו"ר חדשה: שקד בנפשי, יו"ר אגודת הסטודנטים במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט וחברה במפלגה יש עתיד. בנפשי ניצחה את עידו ברוכשטיין, יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת רופין שהתמודד במשותף עם פלהיימר. בשנים האחרונות משקיעה יש עתיד משאבים ומאמצים רבים בהקמת תאי סטודנטים, אך ללא הצלחה רבה. במהלך קמפיין הבחירות בהתאחדות עלו דיווחים כי המפלגה מעורבת עמוקות בניסיון לקדם את בנפשי, וכי חברי כנסת מטעמה התקשרו לחברי נשיאות ההתאחדות בניסיון להשפיע על הצבעתם.

לאחר ניצחונו של פלהיימר, אפשר אולי להתנחם בכך שלא זכה בתמיכתם של כל ראשי האגודות. באגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב – האגודה הגדולה ביותר החברה בהתאחדות – בסמכותה של מועצת האגודה לאשר או לפסול את המועמד המוצע של יו"ר האגודה. בישיבה האחרונה של מועצת האגודה, יומיים לפני הבחירות בהתאחדות, ניהלו חברי המועצה דיון סוער על המועמדים לראשות ההתאחדות. לבסוף נערכה הצבעה. המועצה החליטה לתמוך בירדן בן צבי, שהתמודדה נגד פלהיימר, ברוב גדול: 29 בעד, ארבעה נמנעים ואחת נגד. מראשי התומכים בירדן בן צבי הייתה, כמובן, סיעת חד"ש במועצה.

 

אלחנן פלהיימר, אשר נבחר בשבוע שעבר לתפקיד יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית (צילום: דף הפייסבוק של אגודת הסטודנטים בקריה האקדמית אונו)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן