fbpx

אושר בטרומית: האחריות על פגיעה מינית תוטל גם על מוסדות בהם נפגעו קטינים

את ההצעה יזמה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן

מליאת הכנסת אישרה אמש (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק ההתיישנות עם תיקון לסעיף תביעה בגין אחריות לפגיעה מינית בקטין של יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת). 33 תמכו ללא מתנגדים והצעת החוק תועבר לוועדת חוקה להמשך הכנתה.

בהצעת החוק, מוצע להחיל את תקופת ההתיישנות המלאה בתובענות אזרחיות בגין עבירות מין שבוצעו בקטינים, גם על תובענות המוגשות כלפי נתבעים שאינם הפוגע, בשל אי מניעת הפגיעה המינית. בדברי ההסבר נכתב: "במקרים רבים הנפגע אינו יכול לתבוע ישירות את מי שפגע בו מינית בשל סיבות שונות. לעיתים ראוי כי  האחריות הכבדה על הפגיעה המינית תוטל בין השאר על מוסדות בהם נפגעו חניכים מינית או על בני משפחה שידעו על הפגיעה המינית ולא עשו דבר".

ועוד נאמר בהסבר "יש להיזהר מלסגור את דלתות בית המשפט בפני אדם הטוען לזכות, בייחוד כאשר האדם שנפגע, קורבן התקיפה המינית, ממשיך וסובל גם בהווה. יש אינטרס חברתי מובהק לאפשר לנפגעי עבירות המין לתבוע גורמים נוספים בסביבה שהתירה את הפגיעה המינית ולהיפרע מהם באופן אישי, על מנת להעביר את האחריות לשיקומם אל המעוללים, בני משפחתם ומנהלי המוסדות. בנוסף יש לאפשר לנפגעי העבירה להשיג להם צדק אישי, בהליך משפטי העשוי לעזור להחלמתם, להשבת השליטה שנגזלה בתקיפה המינית עצמה לחייהם וקבלת פיצוי על נזקיהם."

 

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (צילום: הכנסת)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן