fbpx

שבוע שלישי ברציפות: פעילי סביבה הפגינו בגשרים ובצמתים בדרישה לבטל את עסקת קצא"א

ההסכם החסוי כבר יצא לפועל ומספר מכליות נפט הפוקדות את נמל אילת גדל בהתמדה

זה שבוע שלישי ברציפות, אמש (מוצ"ש) הפגינו פעילי סביבה בגשרים ובצמתים ברחבי הארץ בקריאה לבטל את עסקת חברת קצא"א הממשלתית לשינוע נפט מאיחוד האמירויות דרך נמל אילת ואשקלון. המפגינים גם מחו מול ביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה.

בין המפגינים, פעילים בארגוני סביבה שונים ובהם שומרי הבית, המרד בהכחדה, מגמה ירוקה, צלול ועוד. מאיה יעקבס, מנכ"לית עמותת "צלול", אמרה אמש: "בידי בנט ולפיד הכוח לבטל את הסכם קצא"א ולמנוע אסון ובכייה לדורות, כי זיהום נפט הוא ודאי. אם לא יעשו זאת, אסון הנפט יהיה על הידיים שלהם וידבק לשמם, לנצח". בחודש אוקטובר אשתקד, עודכן הציבור כי חברת קו צינור אירופה אסיה (קצא"א) והחברה האמירתית חתמו על הסכם במסגרתו תשתמש החברה האמירתית בקצא"א כמפעילת גשר יבשתי לאירופה להובלת ואחסון נפט.

ההסכם החסוי כבר יצא לפועל ומספר מכליות נפט הפוקדות את נמל אילת גדל בהתמדה. לפי ההערכות, ההסכם מאפשר לחברה האמירתית להעביר דרך מפרץ אילת ואשקלון בין 80 ל-150 מכליות נפט נוספות בשנה.

יו"ר עמותת "שומרי הבית", יוני ספיר, אמר אמש במהלך המחאה: "אסון הנפט האחרון בקליפורניה צריך, אצל מי שעיניו בראשו, להוות שלט 'אין כניסה' בפני עסקאות כאלו. מה שקרה בקליפורניה, על הרגולציה ויכולות המוגנות הימית שם, יתרחש גם אצלנו אם תאושר העסקה, אך בעוצמה גדולה בהרבה בשל צפיפות ההתיישבות אצלנו והתלות בים לצרכי מי שתייה, סחר ימי, הגנה, חקלאות ימית, תיירות ועוד. אצלנו לא יהיה מועד ב'. לא לטבע, לא למי התהום, לא לשמורות, לא לים, לא לבעלי החיים ולא לבני האנוש. בנט יכול לעצור את האסון הזה בטרם יתרחש והוא חייב לעשות זאת ממש כעת. עליו לסרב לעסקת קצא"א, שתהפוך את ישראל לניגריה של המזרח התיכון".

"קצא"א נפשנו" – מפגינים נגד העסקה עם האמירויות (צילום: שומרי הבית)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן