fbpx

הורוביץ הפקיר אותנו: 2,600 מתמחים הגישו מכתבי התפטרות; הפגנה במוצ"ש בת"א

המתמחים הגישו מכתבי התפטרות במחאה על מתווה קיצור התורנויות המוגבל של ממשלת הימין

יותר מ-2,600 מתמחים, סטודנטים לרפואה וסטז'רים הגישו אתמול (חמישי) מכתבי התפטרות במחאה על מתווה קיצור התורנויות של ממשלת הימין. על פי המתווה, החל מחודש מארס יקוצרו התורנויות ל-18 שעות, אך בשלב הראשון הקיצור יחול רק על עשרה בתי חולים בפריפריה ויכלול מספר החרגות. לדברי המתמחים, שיפגינו במוצ"ש בכיכר הסינמטק בתל-אביב בשעה 20:00:  "זו לא בשורה זו מריחה".

לפי ארגון המתמחים מרשם, "המתווה הוא רק הוכחה לכל מה שטענו במהלך היום: שר הבריאות ניצן הורוביץ מפקיר את המתמחים". המתווה יחול רק על 10% מהמתמחים ואילו "90% מהמתמחים ימשיכו לעשות תורנויות של 26 שעות. לכמה זמן? לא ברור. אין בהיתר איזכור כלשהו לתאריך יעד שבסופו כל המתמחים יעברו לתורנויות של 16+2". ועוד "אין איזכור ליעד קיצור התורנויות ביתר ביה"ח בארץ, מלבד הפריפריה. אין איזכור למחלקות הפנימיות, מחלקות רפואה דחופה ומחלקות הקורונה – שנושאות בעיקר הנטל בשנתיים האחרונות במלחמה נגד הקורונה. המקצועות הכירורגים הוחרגו לגמרי מהמתווה שר הבריאות הפקיר אותנו, ולא נותרה לנו ברירה ולכן".

האיגוד הישראלי לרפואה דחופה התייחס אף הוא לקיצור התורנויות ומסר "מזה שנים דוחף האיגוד למעבר מתורנויות של 26 שעות לעבודה במשמרות". עוד מוסיפים מהאיגוד כי "החלת השינוי רק בפריפריה היא תכנית שאנו לא צופים לה הצלחה. אנחנו קוראים לשרים הרלוונטיים לכלול בתיקון את כל הארץ".

 

מתמחים, סטודנטים לרפואה וסטז'רים מפגינים למען קיצור התורניות (צילום: מרשם)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן