fbpx

הוועדה לקידום מעמד האישה דנה בהטרדות מיניות בתאגיד השידור הציבורי כאן

הדיון נערך לאור ממצאי תחקיר עיתון "הארץ" על ריבוי ההטרדות המיניות בתאגיד השידור הציבורי

הוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת קיימה הבוקר (רביעי) דיון מיוחד תחת הכותרת "הטיפול בהטרדות מיניות בתאגיד השידור הישראלי כאן". הדיון נערך לאור ממצאי תחקיר עיתון "הארץ" לפיו מעשרות עדויות עולה כי בתרבות הארגונית בתאגיד הציבורי כוללת השפלות, התעמרות, ועלבונות מצד מנהלים לצד הטרדות מיניות לכאורה שאינן מטופלות. בדיון נחשף על ידי התאגיד כי אתמול בערב הוגשה תלונה חמישית על ידי אחד העובדים.

יו"ר הוועדה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) אמרה בפתח הדיון: "התחקיר הרחב מאוד שחשף בפנינו טענות מאוד קשות. אני חייבת להגיד שקראתי את הכתבה ושוחחתי עם ח"כ מיכל רוזין שהייתה מודאגת מהתמונה שהתחילה להתבהר. אתמול בלילה קראתי שוב התחקיר וזה הדיר שינה מעייני. יש טענות של התעמרות והטרדות מיניות והדאיג אותי שהתמונה המצטיירת היא תרבות שכולם שותקים. ששוחחתי עם ד' והיא אמרה שהיא החליטה להתפטר כשהבינה ששום דבר לא ישתנה ואני אומרת פה שאין דבר כזה ששום דבר לא ישתנה".

העיתונאית תמר קפלנסקי שחשפה את הפרשה השתתפה בדיון ואמרה "בסוף השאלה מה קורה עם הנפגעים והנפגעות. צריך לדבר על הקשר שבין הטרדה מינית בעבודה להתעמרות – הטרדה מינית היא זרוע של התעמרות בעבודה. הרבה עובדים אומרים לי שפורסמו שקרים, שהכל לא נכון, אומרים שמדובר בנקמה. העובדים בוכים לי בטלפון. אנחנו לא נהנים לחשוף אנשים בעוונם אבל הנפגעים בתאגיד אומרים להם שמה שסיפרתם הוא חרטא. אנשים בתאגיד מריצים דחקות, אומרים היום כבר התעמרו בך? הם מבינים שהקול שלהם שלקח הרבה זמן להשמיע אין לו משמעות".

עו"ד יפית איצקוביץ' סגנית מנהל אגף בכיר משמעת בנציבות שירות המדינה התייחסה למקרים שהתאגיד כן דיווח עליהם. לדבריה, "ב-2019 הועברו שני אירועים של אותו עובד והנחנו לטפל. בשימוע הראשון נאמר לו שאם יחזור על המעשים תופסק עבודתו ועל פי התלונה הוא חזר על המעשים. ביקשנו שיטפלו בכלים שלהם וזה לא נעשה. מאוקטובר חלק מהאירועים הועברו אלינו וטיפלנו וחלק לא ידענו על קיומם. הטיפול צריך להיות של המעסיק".
ח"כ תומא-סלימאן פנתה לעו"ד אבינעם סגל אלעד ראש אשכול במשרד המשפטים בקשר לאישור שנתן המשרד לתאגיד לשכור את שירותיו של משרד חיצוני. עו"ד סגל: "האישור ניתן בשל היבטים של ניגוד עניינים. עלו טענות כלפי הייעוץ המשפטי בתאגיד וכאשר יש ניגוד עניינים מובהק אז הוגשה בקשה שמטרתה שמירה על טוהר, בדקו לפי הפרמטרים הקיימים ולא היה מנוס מייעוץ משפטי חיצוני בנושא הזה. ניהלתי שיחה עם הייעוץ החיצוני והבנתי שהייעוץ המשפטי הוא למועצה באופן כללי ולא לאדם כזה או אחר. אני לא מכיר שהגיע בקשה לייעוץ משפטי פרטני לאדם כזה או אחר זה לא עומד על הפרק". לדברי קפלנסקי "היעוץ המשפטי של התאגיד מנוע מטיפול בעניין הזה משום שכנגד היועמ"ש של התאגיד היו נגדה עצמה תלונות על התעמרות והטרדה מינית".

היו"ר הדגישה "אנחנו לא מפחדות מהתאגיד – שלא יראיינו אותנו. לא באנו לכנסת כדי להופיע בתקשורת אלא כדי לשרת את הנשים והגברים שנפגעו. יש לי הרגשה שלא מטפלים כראוי בחשיפות התחקיר. לא שכנעתם אותנו. להפך, הדאגתם אותנו יותר. אני פונה לכל עובדי ועובדות התאגיד שמרגישים שמתעמרים בהם תעלו את התלונות שלכם ואנחנו נעמוד ונברר את העובדות".

"תהיו אמיצים ואמיצות ותלכו לוועדת הבדיקה. אני קוראת לשרים שאחראים למצב להיות יותר מעורבים – אנו נקיים עוד דיון בוועדה כשיהיו המלצות וועדת הבדיקה ונזמין את חברי הוועדה עם השר. מה שמדאיג אותי שכל עניין הברור השאיר את האנשים שיש תלונה נגדם במצב טוב ויש כאלה שמקודמים לתפקידים מאוד חשובים שאני אפנה לראש הממשלה בעניינם. אפנה לרה"מ לבקש ממנו לעצור מינוי בכירים שלצערנו הרב אם וועדת בדיקה שבודקת אדם על תלונות כאלה אי אפשר למנות אותו לאחראי הסברה לאומי", הדגישה ח"כ תומא-סלימאן

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן, פותחת הבוקר את הדיון על החשש להטרדות מיניות בתאגיד כאן (צילום: הכנסת)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן