fbpx

דורשים שילוב במערכת החינוך: מאות מבקשי מקלט וילדיהם הפגינו בעיריית בני ברק

בהפגנה נשאו הפליטים שלטים שעליהם נכתב "לא מפרידים בין ילדים" ו"ילד שלי כמו ילד שלך"

מאות מבקשי מקלט וילדיהם הישראלים הפגינו שוב, אמש (חמישי), סמוך לעיריית בני ברק במחאה על מדיניות ההפרדה הגזענית במערכת החינוך המקומית שנוקטת העירייה. המפגינים דורשים אינטגרציה מלאה של ילדיהם בבתי הספר ברחבי העיר. בהפגנה נשאו הפליטים שלטים שעליהם נכתב "לא מפרידים בין ילדים" ו"ילד שלי כמו ילד שלך", והילדים קראו: "אני ילד כמו כולם, רוצה ללמוד כמו כולם".

בהפגנה השתתף ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת). לדבריו, "השתתפתי בהפגנת ההורים והתלמידים מהקהילה האריתראית בבני ברק נגד התנאים הירודים של בית הספר בו הם לומדים, בהפרדה מכוונת מהילדים היהודים הלבנים. ב-1954 קבע ביהמ"ש העליון בארה"ב שאין כזה דבר 'נפרד אבל שווה'. בישראל 2021 עוד לא שמעו על זה, אבל נדאג שישמעו".

יצוין שבאחרונה הוגשה עתירה בידי שלוש משפחות מבקשי מקלט, עמותת א.ס.ף לסיוע לפליטים, עו"ד הרן רייכמן מהקליניקה למשפט ומדיניות חינוך באוניברסיטת חיפה ועו"ד טל חסין מהאגודה לזכויות האזרח. בעתירה נגד עיריית לוד העותרים דורשים לשבץ את ילדי מבקשי המקלט המתגוררים בעיר בבתי הספר המתאימים.

בשנת הלימודים החולפת סירבה עיריית לוד לרשום ילדי מבקשי מקלט שעברו להתגורר בתחומה למוסדות החינוך בעיר. לפעמים, העירייה סירבה לבקשות הרישום באופן מפורש, לפעמים היא "רק" הערימה קשיים, ורשמה ילדים למוסדות חינוך בשפה שאינה מתאימה להם. מא.ס.ף נמסר "הגשנו את העתירה לאחר ניסיונות שבים וחוזרים של הורים לרשום את ילדיהם למערכת החינוך בלוד – ולאחר שגם משרד החינוך הורה לעירייה לרשום אותם. החלטת העירייה שלא לרשום את הילדים במוסדות החינוך התקבלה תוך ידיעה ברורה שהיא אינה חוקית – במטרה להשתמש בילדים כדי להפעיל לחץ על משרד החינוך".

"לכל ילד מגיעה הזכות לחינוך – שוויוני, מכיל, מעשיר ומותאם לצרכיו. ילדי מבקשי המקלט נולדו בישראל, הם חיים בישראל והם חלק מהחברה בישראל – ועלינו לדאוג להם למלוא הזכויות", הוסיפו והדגישו "אנחנו בא.ס.ף נמשיך להילחם נגד הגזענות, האפליה וההדרה, ואנו מקוות שעיריית לוד תחזור בה מההחלטה ותאפשר לילדים לפתוח את שנת הלימודים יחד עם שאר בני גילם". יצוין שהעמותה פרסמה לאחרונה נייר עמדה בשאלת שילוב ילדי מבקשי מקלט במערכת החינוך.

 

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/106617

 

נייר העמדה המלא על ילדי מבקשי מקלט לקראת שנת הלימודים

הפגנה של מאות מבקשי מקלט בבני ברק, אתמול, במחאה על הזנחת החינוך של ילדיהם הלומדים בעיר בהשתתפות ח"כ כסיף (צילום: זו הדרך)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן