fbpx

בעקבות החלטת ליברמן: הופסקו דמי אבטלה לכ-25 אלף מובטלים בני 45 ויותר

במהלך חודש אוגוסט הוגשו יותר מעשרת אלפים בקשות לקצבת הבטחת הכנסה

דמי האבטלה של כ־25 אלף ממובטלי הקורונה בני 45 פלוס שנותרו בסוף יוני כבר הופסקו או יופסקו לפני המועד הכללי, כך מתברר מנתוני הביטוח הלאומי. דמי האבטלה של הרוב יופסקו באמצע אוקטובר אבל מתברר שחלקם כבר הפסיקו לקבל או יפסיקו לקבלם במהלך החגים. כך מסר הבוקר (ראשון) העיתונאי שחר אילן ב"כלכליסט".

שר האוצר אביגדור ליברמן החליט שדמי האבטלה לבני עד 45 יסתיימו בסוף יוני, מה שהביא לירידה משמעותית במקבלי דמי אבטלה. מדובר בחוק שחוקק בעקבות דרישת ליברמן, ולביטוח הלאומי אין שיקול דעת לגביו. אלא שמתברר שבפועל מתוך כ־120 אלף מובטלים בני 45 ומעלה, שנותרו בסוף יוני, רק כ־95 אלף יקבלו את מלוא התקופה. דמי האבטלה של כ־25 אלף כבר הופסקו או יופסקו בשבועות הקרובים.

במקביל, במהלך חודש אוגוסט הוגשו כ-10.4 אלף בקשות להבטחת הכנסה, קפיצה נוספת לאחר שבחודש יולי הוגשו 9,100 בקשות ובחודש ים מאי ויוני (טרם הפסקת דמי האבטלה לבני 45 ומטה) הוגשו 3,800 ו-5,100 בקשות בהתאמה. קצבת הבטחת הכנסה היא קצבה המגיעה לאדם שאין לו הכנסות בכלל והוא נמצא באבטלה זמן ממושך. מדובר בקצבה בהיקף קטן ובתנאים מחמירים, שמותאמת לאנשים במצוקה כלכלית חמורה.

 

 

סניף תל-אביב של המוסד לביטוח לאומי (צילום: הביטוח הלאומי)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן