fbpx

מסתמן רוב להוצאת העלאת גיל הפרישה לנשים מחוק ההסדרים של ליברמן

בדיון שהתקיים בוועדה לקידום מעמד האישה התבטאו מספר חברות כנסת מהקואליציה נגד השארת התוכנית בחוק

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת), הודיעה היום (שני) כי "ניאבק להוציא מחוק ההסדר את נושא העלאת גיל הפרישה לנשים". בוועדה לקידום מעמד האישה, שנבחרה לדון בחוק העלאת גיל הפרישה לנשים ולהכין אותו לקריאה ראשונה בכנסת, מסתמן רוב גדול להוצאת התוכנית מחוק ההסדרים. בדיון שהתקיים היום (ראשון) בוועדה התבטאו מספר חברות כנסת מהקואליציה נגד השארת התוכנית בחוק.

עשרות חברי כנסת, ובהם חברי הרשימה המשותפת, פנו במכתב לשר האוצר באביגדור ליברמן נגד הכנסת המהלך להעלאת גיל הפרישה לנשים, החלק מחוק ההסדרים, המאושר יחד עם תקציב המדינה. את המכתב יזמו חברות הכנסת מיכל רוזין (מרצ) ונעמה לזימי (העבודה) בבקשה לפצל את החלק העוסק בהעלאת גיל הפרישה לנשים מחוק ההסדרים והעברת הדיון במתווה חקיקה רגיל לוועדה משותפת של ועדת העבודה והרווחה והוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, שם ייבחנו ההשלכות וכן ייבחנו כלים להבטחת רווחתן של הנשים שייפגעו מהעלאת גיל הפרישה זאת.

ח"כ תומא-סלימאן אמרה בדיון הפגרה המיוחד, כי "בחוק ההסדרים קראו לזה תוכנית לשוויון מגדרי. בעייני אי אפשר להתחיל עם השוויון המגדרי דווקא בנקודת היציאה משוק העבודה. עדיין נשים משלמות מחיר על תפיסה מוטעית, עדיין הן משתכרות 70% על אותה משרה, עדיין מאבדות בדרך חלק מהאופציות להתפתח בשוק העבודה. מיהרתי לעשות את הישיבה למרות הפגרה כי אני יודעת שאוטוטו יתחילו הדיונים בחוק ההסדרים".

"ההצעה הזו נידונה כבר 11 שנים וכל פעם שמביאים אותה נתקלים בקושי שלא היה מנגנון לתיקון המעוות. הפעם יש הצעה אחרת, אנחנו נשמח לשמוע את השרה, שאמורה לעמוד בראש קבינט לשוויון מגדרי שאמור לקום", הדגישה.

כאמור, במהלך הדיון כל חברות וחברי הכנסת יצאו נגד החוק. יו"ר הוועדה אמרה בסיכומו: "נפנה ליו"ר הכנסת להוציא את זה מחוק ההסדרים. מטילים את נטל השוויון המגדרי דווקא על הקורבן במקרה הזה. מקומם אותי שנתנו לנושא הזה את הכותרת שוויון. מה שיש שם בפנים זה אנטי תזה של שוויון מגדרי. זה נושא שמחייב דיון מעמיק והוא מסועף. יש לנו צורך בתשובות לשאלות רבות. יתקיים דיון המשך. ניאבק להוציא אותו לאלתר מחוק ההסדרים, ונחתים את כלל חברי וחברות הכנסת בבקשה שזה ייצא מחוק ההסדרים, ושיעבור חקיקה נפרדת".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/105259

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (צילום: הכנסת)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן