fbpx

שוטרים מנעו כניסה של פעילים ותושבי דרום ת"א שדרשו לפנות את התחנה המרכזית לעירייה

עשרות תושבי דרום תל-אביב יחיד עם פעילי "אנחנו העיר" הפגינו אתמול בכניסה לבניין העירייה

שוטרים הוזעקו אמש (שני) על ידי הנהלת עיריית ת"א-יפו כדי למנוע מפעילים ותושבי דרום העיר להשתתף בישיבת מועצת העיר שנערכה בבניין העירייה בכיכר רבין.  מתנועת "אנחנו העיר" נמסר: "הגענו, עשרות תושבות ותושבים, להפגין מחוץ לישיבת מועצת העירייה בדרישה לפינוי התחנה המרכזית. במקום לאפשר לתושבות ותושבי העיר להיכנס ולראות את ישיבת המועצה – העירייה הזמינה שוטרים כדי למנוע את זכותנו הדמוקרטית לצפות בישיבה. בושה!".

עשרות תושבי דרום תל-אביב יחיד עם פעילי "אנחנו העיר", ובהם ח"כ לשעבר דב חנין (חד"ש) וחברי מועצת העיר שולה קשת ואמיר בדראן; הפגינו אתמול בכניסה לבניין העירייה במסגרת המאבק לפינוי התחנה המרכזית. "נפגין מול ישיבת מועצת עיריית ת"א-יפו שבבניין העירייה ונדרוש מחברות וחברי המועצה ומרון חולדאי לתקצב את התכנית לפינוי התחנה המרכזית", נמסר.

לדברי הפעילים "כבר חודשים שהתכנית לפינוי התחנה המרכזית מונחת על השולחן, אך עיריית ת"א-יפו, משרד התחבורה ושאר הגורמים לא מגיעים להסכמה לגבי תקצוב התכנית.
לא ייתכן שמריבות תקציביות בין הרשויות השונות יבואו על חשבון חיי תושבות ותושבי דרום ת"א".

עוד הדגישו ב"אנחנו העיר" שאת התחנה המרכזית "חייבים לפנות – ואת הפינוי צריך לממן מכספי ציבור ללא עסקאות נדל"ן מלוכלכות עם טייקון שרומס את תושבות ותושבי דרום תל-אביב משך שנים". יצוין שעל פי פסיקת בג"ץ, על המדינה להודיע עד סוף השנה על פינוי התחנה המרכזית ב-2023 או על הארכת החוזה. בשביל שהתחנה תפונה, על התכנית לפינוי המרכזית להיות מאושרת ולהיכנס לתקציב המדינה כבר בשבועות הקרובים.
במידה וראש העירייה רון חולדאי, שרת התחבורה מירב מיכאלי ושאר מקבלי ההחלטות ימשיכו לגרור רגליים ולא לתקצב את התכנית, התחנה המרכזית עלולה להישאר בדרום העיר עוד שנים ארוכות.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/105283

עשרות תושבי דרום תל-אביב יחיד עם פעילי "אנחנו העיר" מפגינים, אתמול, ליד עיריית ת"א-יפו בדרישה לפנות את התחנה המרכזית (צילום: אנחנו העיר)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן