fbpx

עתידה של תוכנית שלבים לטיפול בילדים חולים לוט בערפל וכל מוריה פוטרו

משרד החינוך מפרק למעשה את התוכנית בלי חלופה לשנת הלימודים תשע"ב שתפתח עוד כ-20 יום

עתידה של תכנית שלבים לטיפול בילדים חולים לוט בערפל וכל מוריה פוטרו. בארגון המורים החברים בכוח לעובדים סבורים שמשרד החינוך מפרק למעשה את התכנית בלי יסודות לתכנית חלופית לשנת הלימודים תשע"ב האמורה להתפתח בעוד כ-20 יום.

תוכנית שלבים מספקת מענה חינוכי לילדים חולים הנאלצים ללמוד בבתיהם. מדובר בילדים שנפגעו בתאונות, חולים במחלות קשות, כאלה שסובלים מבעיות מוטוריות, קוגניטיביות ונפשיות. 700 המורים שמלמדים את התלמידים הוכשרו במיוחד לכך ונוצר ביניהם קשר אישי מיוחד. אלא שכאמור המורים פוטרו, לאחר שמשרד החינוך החליט להעביר את הוראת התלמידים החולים לאחריות בתי הספר, במקום ההתקשרות עם חברת קבלן חיצונית.

מכוח לעובדים נמסר כי "כל הצוותים החינוכיים של שלבים פוטרו ואין צוותי הוראה וטיפול ובתי הספר לא מכירים את התכנית. מי ידאג לתלמידים החולים?". יצוין שההורים עתרו לבג"ץ ושופטיו קבוע בשבוע שעבר  "לא ראינו שום דר המעיד על כך שב-1 בספטמבר הקרוב יהיה אפשר לקבל אחריות לגבי הילדים הללו".

במשך שנים הורים ומורים הביעו חוסר שביעות רצון מתפקוד החברה הקבלנית שהפעילה את תוכנית שלבים. אולם במקום להוציא את הפעלת התוכנית למכרז חדש, או להסדיר את העברת המורים להעסקה ישירה הם פוטרו. מאות הורים עתרו לבג"ץ נגד משרד החינוך, שמתכוון לשגר לבתי התלמידים החולים מורים, שלא הוכשרו למשימה, אחרי יום הלימודים בגנים ובבתי הספר.

מורים והורים מפגינים מול ביתה של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון בדרישה למנוע את סגירת תכנית שלבים (צילום: כח לעובדים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן