fbpx

הלך לעולמו מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית לשעבר מוחמד נפאע

נפאע מילא תפקידים מרכזיים בתנועה הקומוניסטית, לרבות מזכ"ל ברית הנוער הקומוניסטי וח"כ מטעם חד"ש

מפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) הודיעו בצהריים (חמישי) על מותו של המנהיג והסופר מוחמד נפאע. בהודעה המשותפות שפרסמו נאמר "מק"י וחד"ש מרכינות ראשן בצער רב על מותו של החבר מוחמד נפאע. החבר נפאע שימש בתפקידים רבים במפלגה הקומוניסטית וביניהם מזכ"ל ברית הנוער הקומוניסטי, מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית וחבר כנסת מטעם חד"ש".

 

עוד נמסר: "החבר נפאע היה קומוניסט לוחם אשר הקדיש את חייו למאבקים רבים – היה ממובילי המאבק נגד גיוסם לצבא של הערבים הדרוזים, נאבק נגד הכיבוש והאימפריאליזם, ועמד תמיד לצידם של המוחלשים בחברה. החבר נפאע גם היה מוכר כסופר מחונן, מהבולטים בספרות הערבית בכלל והפלסטינית בפרט.אנו שולחים את תנחומינו למשפחתו ולחבריו הרבים, ומאחלים שלא ידעו עוד צער.יהיו זכרו ומורשתו ברוכים".נפאע שנפטר היום בביתו בבית ג'ן יובא למנוחות מחר (שישי) בשעה 14:00 בכפרו. היה בן 81 במותו.

 

נפאע נולד בבית ג'ן בגליל, למד בית ספר תיכון בכפר רמה ומאוחר יותר ספרות עברית וערבית באוניברסיטה העברית בירושלים. היה חבר כנסת בין 1990 ל-1992 ברשימת חד"ש וכיהן במזכ"ל מק"י בין 1993 ל-2002, אז החליף אותו עיסאם מח'ול. בשנת 2007 נפאע נבחר שוב למזכ"ל מק"י וכיהן בתפקיד עד 2012. מאז סיים את התפקידו כמזכ"ל, הקדיש את רוב זמנו לכתיבה, לעבודה החקלאית ולפעילות במסגרת ועדת היוזמה הדרוזית, שהיה ממייסדיה.

 

מוחמד נפאע נואם בוועידת המפלגה הקומוניסטית ה-26 שנערכה בחיפה ב-2012 (צילום: זו הדרך)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן