fbpx

הפגנות מחאה בקובה בגלל המצב הכלכלי וקצב ההתחסנות האיטי נגד הקורונה

אלפים הפגינו בבירה הוואנה, ובמקום פרצו כמה עימותים עם כוחות המשטרה ועם אזרחים התומכים בממשלה

אלפי אזרחי קובה הפגינו הלילה (שני) בערים ברחבי המדינה נגד הממשלה בשל המצב הכלכלי, כמו גם בעקבות קצב ההתחסנות נגד נגיף הקורונה. אלפים הפגינו בבירה הוואנה, ובמקום פרצו כמה עימותים עם כוחות המשטרה ועם מפגינים שהניפו דגלים קובניים וכרזות עם תמונתו של פידל קסטרו. הנשיא מיגל דיאס-קאנל האשים את ארצות הברית בתסיסה במדינה בנאום שנשא בטלוויזיה הארצית. על כך מסרה תחנת הטלוויזיה טלסור.

ההפגנות החלו בעיירה סן אנטוניו דה לוס באניוס, כ-50 ק"מ מהוואנה, והתפשטו לאחר מכן לבירה ועד לעיר סנטיאגו. ההפגנות פרצו על רקע המשבר הכלכלי החמור ביותר שחווה קובה מאז נפילת ברית המועצות, שהייתה בעלת בריתה החשובה ביותר, ושיא במספר הנדבקים בנגיף הקורונה. יצוין שהנשיא דיאס-קאנל הגיע עם פרוץ המחאות לסן אנטוניו דה לוס באניוס ושוחח עם תושביה.

בהוואנה, אלפים יצאו לרחובות באזורים שונים בעיר, כולל במרכזה ההיסטורי. הם קראו "דיאס-קאנל תתפטר", ובתגובה יצאו תומכי הממשלה להפגנות משלהם כשהם מניפים את דגלי קובה וקוראים "פידל", על שמו של מנהיג המהפכה פידל קסטרו.

בנאום ששודר אתמול בטלוויזיה, האשים דיאס-קאנל, העומד בראש המפלגה הקומוניסטית, את ארצות הברית בהלהטת הרוחות. וושינגטון, האויבת המרה של הוואנה מתקופת המלחמה הקרה, הידקה בשנים האחרונות את אמברגו הסחר שהטילה על קובה אחרי המהפכה של קסטרו. דיאס-קאנל, שמוקדם יותר השנה הפך למנהיג הראשון של קובה הקומוניסטית שאינו בן למשפחת קסטרו, אמר כי שוחחה עם המפגינים ושרבים היו כנים בתחושותיהם, אולם לדבריו הם נחשפו למניפולציות בקמפיינים ברשתות החברתיות שמנוהלים מארצות הברית ושכירי חרב בשטח. הוא הזהיר כי ממשלו לא יסבול פרובוקציות נוספות, וקרא לתומכי הסוציאליזם להיאבק להפגין ברחובות. יצוין שקובה לא נפגעה קשות כמו יתר ארצות אמריקה הצפונית, המרכזית והדרומית ממגפת הקורונה. היא החלה במבצע חיסונים המוני, ו-1.7 מיליון מאזרחיה כבר חוסנו פעמיים, ופי שניים מהם קיבלו מנה אחת מתוך שלוש מהחיסונים מתוצרת מקומית "סוברנה-2" ו"עבדאללה". עם זאת, וריאנט הדלתא גרם לזינוק במספר הנדבקים החדשים, ואתמול נרשם שיא יומי של 6,923 מאובחנים ו-47 מתים – פי שניים מאשר בשבוע הקודם.

נשיא קובה מיגל דיאס-קאנל הגיע עם פרוץ המחאות לעיירה סן אנטוניו דה לוס באניוס ושוחח עם תושביה (צילום: טלסור)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן