fbpx

תוספת מזערית לעובדים במפעל פלסטיק בבעלות בבריטית באזור התעשייה תפן

ההסתדרות במרחב גליל מערבי וועד העובדים חתמו על הסכם קיבוצי עם הנהלת החברה

ההסתדרות במרחב גליל מערבי, הנהלת מפעל סטפאק ל.א. שבבעלות בריטית באזור התעשייה תפן וועד העובדים חתמו על הסכם קיבוצי מיוחד בחברה. לפי ההסכם, שתוקפו עד סוף חודש מארס 2024  יקבלו עובדי המפעל שהשלימו תקופת עבודה של שנתיים תוספת שכר של 2.5% בשנה הראשונה והשנייה, ותוספת של 3% בשנה השלישית. ההסכם יחול על כ-70 עובדים.

בנוסף, הנהלת המפעל תעביר את כל תקציב הרווחה של 2020, שלא הועבר בגלל שנת הקורונה, לרווחת העובדים יחד עם תקציב 2021. בשנת 1993 הוקמה חברת סטפאק ל.א. בגן התעשייה תפן עם תריסר עובדים. החברה החלה לייצר שקיות לאריזה רפואית סטרילית, אשר הופצו ע"י שותפיה של החברה בארה”ב. כאשר אחד מעובדי החברה גילה שהירקות הטריים שאחסן בשקית של סטפאק במקרר נשמרו טריים לאורך זמן רב יותר מהצפוי, החלה החברה בפיתוח תחום חדש.

החברה התרחבה במהירות והקימה מפעלי ייצור נוספים בפיניקס שבאריזונה; וכן משרדי מכירות ותמיכה טכנית בברזיל, טורקיה, בריטניה ורוסיה. כמעשר שנים לאחר הקמתה, הגיעה צמיחתה של  החברה ליותר מ- 30% לשנה; חברת סטפאק מעסיקה 100  עובדים ברחבי העולם, אשר 80% מתוכם עבדו בגן התעשייה תפן, ומכירות החברה הגיעו לכ-5 מיליון דולר.

לפני שש שנים החברה ישראלית לשעבר עמדה במוקד עסקה בין שתי חברות בריטיות. מדובר היא נמכרה תמורת 18 מיליון פאונד (בעת המכירה כ-105 מיליון שקל) במזומן לחברת ההשקעות ג'ונסון מת'י. המוכרת בעסקה הייתה די. אס. סמית שהחזיקה במלוא הבעלות על סטפאק. שתי החברות הבריטיות נסחרות בבורסה של לונדון, הרוכשת נסחרת בשווי של 7 מיליארד פאונד, והמוכרת בשווי של 3.4 מיליארד פאונד.

 

מוצר המיוצר במפעל שבתפן (צילום: סטפאק ל.א.)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן