fbpx

רצח הוא רצח: תדהמה בעקבות מותו של ניזאר בנאת לאחר מעצרו בידי שוטרי הרשות

מפלגת העם הפלסטינית, המפלגה הקומוניסטית בשטחים הכבושים, החליטה השבוע לפרוש מממשלת הרשות

מפלגת העם הפלסטינית, המפלגה הקומוניסטית בשטחים הכבושים, החליטה השבוע לנטוש את ממשלת הרשות הפלסטינית בעקבות הרצח של הפעיל ניזאר בנאת בידי מגנוני הביטחון. על כך הודיע במסיבת עיתונאים שנערכה ברמאללה מזכ"ל המפלגה, באסם סלחי. הנהגת הקומוניסטים החליטה על הצעד בתום דיון סוער. בעקבות ההחלטה הגיש את התפטרותו ד"ר נסרי אבו-ג'יש, שר העבודה ברשות ונציג המפלגה בממשלה.

בנאת נהג לבקר באופן עקבי את הנהגת הרשות הפלסטינית, ומת אור ליום חמישי שעבר ממכות שספג בעת מעצרו. הוא נעצר בסביבות השעה 3:30 בבית קרוביו, ובתחילת השבוע נחשפו סרטונים בהם מתועד רגע חטיפתו בידי אנשי ביטחון בלבוש אזרחי. סלחי אמר במסיבת עיתונאים שמפלגתו מתנגדת להפרת החירויות הדמוקרטיות וקרא להתאחד סביב היעד המרכזי של העם הפלסטיני: לשים קץ לכיבוש הישראלי.

בנאת, איש פתח לשעבר, נעצר פעמים רבות בידי הרשות בשל דברי ביקורת חריפים ביותר שנהג להעלות בכתב ובסרטונים בפייסבוק. הוא האשים את ראשי הרשות בשחיתות,; בספסור בעקרונות הלאומיים תמורת אינטרסים אישיים; ובהפקרת האינטרסים של עמו. בנאת היה מועמד ברשימה "החירות והכבוד", שביקשה להתמודד בבחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית שהיו אמורות להתקיים ב-22 במאי, אך בוטלו בידי הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס (אבו מאזן).

מותו של בנאת, שנחטף באזור שתחת שליטה פלסטינית ישירה בשטחים הכבושים, הוביל לגל של מחאות שדוכאו ביד קשה בידי אותם מנגנונים האחראים לרצח. מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר, התייחס למותו האלים של בנאת בשיחה עם פעילים קומוניסטים באסיפה השנתית שנערכה בתחילת ביום ראשון האחרון תל-אביב. לדבריו, "חופש הביטוי והזכויות הדמוקרטיות נחוצים לעם הפלסטיני הנאבק מזה עשרות שנים נגד הכיבוש, למען חירותו ועצמאותו". "יש להפסיק את הרדיפות ואת דיכוי החירויות הדמוקרטיות בכל שטחי הרשות הפלסטינית בגדה המערבית וגם ברצועת עזה", הדגיש.

 

מחאה במרכז רמאללה בעקבות הרצח של ניזאר בנאת, 26 ביוני 2021 (צילום: אקטיבסטילס)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן