fbpx

יפגינו מול הכנסת: המשבר בקואליציה סביב חוק האזרחות הגזעני טרם נפתר

מחר (שלישי) בשעה 10:30 בבוקר תיערך הפגנה נגד החוק מול משכן הכנסת

המשבר הפוליטי בתוך הקואליציה סביב העברת חוק האזרחות הגזעני טרם נפתר. הרשימה המשותפת שבאופוזיציה כבר הודיעה על התנגדותה הנחרצת לחוק ופשרה עם חברי סיעת רע"מ שבקואליציה טרם הושגה, זאת בעת שאנשי האופוזיציה מהימין מסרבים לתמוך מבחוץ.

ח"כ אחמד טיבי (תע"ל – הרשימה המשותפת) התייחס הבוקר (שני)  לכך, בריאיון לתוכניתם של בן כספית וינון מגל ברדיו "אני רוצה שהמשפחות האלה יקבלו איחוד, מדובר באלפי משפחות", אמר. טיבי הדגיש כי מדובר בחוק גזעני ומפלה ואמר כי לא תוכל להתקיים פשרה לגביו: "זה חוק נורא גזעני המפלה נגד פלסטינים משני עברי הקו הירוק. אין שום פשרה". הוא הגדיר את הדיבורים על פשרה כ"קשקוש" והוסיף כי המניעים להתנגדות לחוק בגוש הימין שונים לחלוטין מהמניעים של הרשימה המשותפת: "אנחנו מתנגדים אידאולוגית והליכוד מתנגד פוליטית".

לקראת העלאת הצעת החוק ביום רביעי הקרוב מתארגנת מחאה שתיערך מחר (שלישי) בשעה 10:30בבוקר מול הכנסת. מארגני ההפגנה מסרו  "הממשלה והכנסת הפכו את כבוד האדם וזכותו לאיחוד משפחות לבני ערובה במשחק הפוליטי וגנבו את לחם המשפחות כדי להתמקח על פירורים. הארכת חוק האזרחות הגזעית לא תעבור! הגיע הזמן לעמוד יחדיו, זה לצד זה, יד ביד, כנגד העוול כדי להשמיע הקול הרם שלנו כדי לגרם לסיום המשחק בגורלות שלנו."

לדברי אחד המארגנים, עו"ד תייסיר ח'טיב "השותקים ידברו והמדוכאים יעמדו נגד העוול במטרה לממש את הזכויות לאיחוד משפחות, וכדי לעשות צדק ולמצות את הזכות לשוויון ולשים קץ לפגיעה בכבוד האדם, ולדיכוי והגזענות כתוצאה מחוק האזרחות מאז שנת 2003, אשר הפריד בין בני המשפחות במשך 18 שנה. אנו מזמינים לשבור את השתיקה ולהשמיע בקול רם את המחאה נגד הניסיון להעביר את הארכת חוק האזרחות הגזעני שהממשלה החדשה מתכוונת להעלות השבוע להצבעה לאישור הכנסת. העמידה מול הכנסת והשמעת קולם של הנפגעים עשויה להטות את כף המאזניים".

 

ההפגנה מול הכנסת בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/495152805078455

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/104202

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן