fbpx

קיצוצי שכר של 15% בהסכם החדש בישראייר; יימשך החל"ת של רוב עובדי אל על

ההסתדרות, ועד טייסי ישראייר וההנהלה חתמו אתמול (ראשון) על הסכם קיבוצי מיוחד לטייסי החברה

ההסתדרות, ועד טייסי ישראייר וההנהלה חתמו אתמול (ראשון) על הסכם קיבוצי מיוחד לטייסי החברה. ההסכם יהיה בתוקף עד מאי 2023 והוא יחול על כל 60 טייסי החברה. יצוין כי מאז החל משבר הקורונה, התגייסו הטייסים לטובת החברה ואף ויתרו על מחצית משכרם על מנת שאף טייס לא יוצא לחל״ת.

בין היתר הוסכם כעת על קיצוץ של 15% בכל מרכיבי השכר (כולל ההפרשות הסוציאליות) לטייסי החברה, עד פברואר 2023. בתום התקופה ישוב השכר לרמתו טרום משבר הקורונה. עם זאת, בכל תקופת הפחתת השכר יעלה השכר המובטח לחלק מהטייסים בעשר שעות טיסה. בנוסף סוכם כי בימים הקרובים ייחתם הסכם נפרד להקצאת מניות ואופציות לטייסי החברה.

כמו כן, הצדדים הסכימו על תוכנית הכשרה וקליטת טייסים חדשים החל מהחודש הבא ועל הסבה של טייסים קיימים לצי הסילון – מה שיטיב את תנאיהם. חכירה רטובה (חכירת מטוס שכוללת גם את צוות הטיסה) תתבצע לאחר קבלת אישור בכתב מוועד הטייסים.

יצוין שחברת אל על המופרטת דיווחה אתמול לבורסה על הארכת החל"ת של 2,225 מעובדיה וחברות הבת עד סוף חודש יולי. "חזרה הדרגתית של עובדים מחל"ת תהיה בהתאם להיקף הטיסות המתוכנן", נכתב בהודעה. במהלך מאי החזירה אל על כ-300 עובדים לעבודתם, בהם עובדי שירות וכספים, במטרה למצות את השבת כספי הלקוחות שנפגעו בתקופת הקורונה.

 

מטוס ישראייר נוחת במונטנגרו, אפריל 2021 (צילום: ישראייר)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן