fbpx

חד"ש קראה להשתתף בעצרת יום המודעות לחטיפות ילדי תימן, מזרח והבלקן

"החזית עומדת לצד הנאבקים על צדק, הכרה וריפוי בפרשת היעלמותם של מאות ילדים", נמסר

כמדי שנה, יצוין מחר (שני) יום המודעות לחטיפות ילדי תימן, מזרח והבלקן. מחד"ש נמסר ש"החזית עומדת לצד הנאבקים על צדק, הכרה וריפוי בפרשת היעלמותם של מאות ילדים ממשפחות יוצאות תימן, צפון אפריקה והבלקן, פרשה שהגזענות העמוקה של דור מקימי המדינה אופפת אותה מכל עבריה" ואף קראו לחבריה להשתתף בעצרת שתתכנס בשעות אחה"צ בגן הוורדים בסמוך לכנסת בירושלים.

יצוין שבדיון הראשון במליאת הכנסת בנושא שנערך ב-20 בנובמבר 1950 דיבר ח"כ מאיר וילנר ממק"י על קשר השתיקה סביב הפרשה, ואמר: "כל חבר כנסת בלתי משוחד יודע שהמצב הוא בכי רע".

ולמרות זאת, תינוקות וילדים המשיכו להעלם. לפי ועדת קדמי, בשנים 1954-1951 נעלמו כ-260 תינוקות ברחבי הארץ. איסוף המידע שממשיך מאז, גם על ידי עמותת עמר"ם המרכזת את המאבק בנושא, מצביע על עוד הרבה יותר – שנעלמו, נקברו בקבר אחים בלי הודעה למשפחה, או נחטפו ואומצו בידי משפחות אחרות.

לדברי חד"ש "ההכרה ועשיית הצדק בפרשה הכרחית על מנת לאפשר דיון פתוח, עמוק וכנה בגזענות חברתית ומוסדית ובאופנים השונים שבהם היא פועלת. הצעת הפיצוי תמורת שתיקה, שהעלתה לאחרונה המדינה בפני המשפחות, היא צעד מסוים קדימה מבחינת הקורבנות – אך היא מהווה צעד אחורה עבור ההיסטוריה. עלינו לדעת את ההיסטוריה של העוולות והכשלים של השנים הראשונות למדינה. כמו במקרה של הנכבה הפלסטינית, גם במקרה של פרשת חטיפת הילדים, הסתרה וכיסוי לא פותרים פצע שממשיך לכאוב דורות אחרי דורות."

 

עוד על העצרת בירושלים בגן הוורדים ועל ההסעות מרחבי הארץ:

https://www.facebook.com/events/534212520930148

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן