fbpx

הקומוניסטים האיראנים: רוב העם מתנגד לנשיא החדש איברהים ראיסי האחראי לטבח

המועמד איברהים ראיסי זכה בבחירות שנערכו אתמול לנשיאות איראן וקיבל כ-62 אחוז קולות הבוחרים

לפי נתונים שפורסמו היום (שבת) בטהראן, המועמד לנשיאות איברהים ראיסי, זכה בבחירות שערכו אתמול וקיבל כ-62 אחוז קולות הבוחרים. יחד עם זאת, השלטונות הכירו בכך שמספר המשתתפים בהן היה הנמוך מאז הקמת הרפובליקה האיסאלמית, כ-40%. זאת, לעומת יותר מ-72% בבחירות הקודמות. ריאיסי ייכנס לתפקידו בעוד כחודש וחצי.

יצוין ששורה ארוכה של תנועות פוליטיות קראו להחרים את הבחירות ובהן מפלגת תוּדֵה  הקומוניסטית שבמחתרת. לדברי המפלגה מספר המצביעים היה אף נמוך מהמספר שפורסם על ידי משטר האייתולות ועבודה זו מצביעה על כך שרוב העם האיראני מתנגד לראיסי ואף מבקש להביא לקץ השלטון התיאוקרטי.

"זהו דווקא יום ניצחון היסטורי של העם האיראני במסחרה הקרויה בחירות. עתה יש לתרגם את 'לאו' לתנועה חברתית-פוליטית המונית ורחבה להפלת המשטר", נאמר בהודעת המפלגה. עוד צוין בהודעה ש"ראיסי עומד מאחורי האסון הלאומי שהתחולל ב-1988 – הוא האחראי לטבח של אלפי אסירים פוליטיים". גם ארגון זכויות האדם אמנסטי הבינלאומי גינה את ניצחונו של ראיסי וקרא לחקור אותו בגין פשעים נגד האנושות ודיכוי אלים של מפגינים.

 

 

נשיא איראן החדש, איברהים ראיסי (צילום מסך: סי.אן.אן)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן