fbpx

חבר מועצת העיר חיפה זעאתרה זומן לחקירה לאחר שנעצר ביום שלישי האחרון

זעאתרה הגיש אתמול דו"ח לראש העירייה קליש-רותם תחת הכותרת "אלימות המשטרה בחיפה והמעצרים הפוליטיים"

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר חפה, רג'א זעאתרה, זומן לחקירה ביום ראשון במשטרה. זימון זה מגיע לאחר שביום שלישי האחרון בעיצומה של מסיבת עיתונאים במרכז מוסאוא שבמרכזה המעצרים ההמוניים בציבור הערבי, הוא נעצר. אולם עוד בטרם נלקח לתחנה, הוחלט לשחררו. לדברי זעאתרה, הסיבה לבואם של השוטרים, כפי שנאמר לו, קשורה בהפגנות שנערכו בעיר.

יצוין שזעאתרה הגיש אתמול דו"ח לראש העירייה עינת קליש רותם תחת הכותרת "אלימות המשטרה בחיפה והמעצרים הפוליטיים במאי 2021." "המשטרה הפכה לגורם מתסיס ואלים שמוציא לפועל מדיניות גזענית מובהקת נגד תושבי העיר הערבים. המשטרה בחיפה חושבת ופועלת כמו משטרת אפרטהייד", הדגיש בדו"ח.

עוד כתב "במהלך האירועים כשלה המשטרה בתפקידה הבסיסי לשמור על הסדר הציבורי ולהבטיח את ביטחונם של תושבי העיר, יהודים כערבים. מדיניות המשטרה הוסיפה שמן למדורה, ליבתה את האלימות וגרמה לפגיעה קשה ביחסים בין יהודים לערבים בחיפה".

כמו כן, זעאתרה הטיח ביקורת קשה במשטרה: "כישלונה של המשטרה החל בפיזור מחאה לגיטימית לא אלימה במושבה הגרמנית ביום ראשון, 9 במאי 2021, וביצוע מעצרים אגרסיביים נגד צעירות וצעירים ערבים שהפגינו נגד מדיניות הממשלה בירושלים המזרחית – מדיניות שנמשכה באופן מגמתי נגד כל מחאה של אזרחים ערבים. שיא ההפקרות הגיע ביום רביעי, 12 במאי 2021, כאשר המשטרה אפשרה לפעילי ימין חמושים בנשק חם ונשק קר (פעילי כנופיות לה פמיליה, להב"ה ועוד) לתקוף את שכונת קרית אליעזר ורחוב אלנבי, תוך תקיפה פיזית משפחות, בתים מכוניות ורכוש פרטי וציבורי – הכל תחת עיניה של המשטרה. אותו המחדל אירע למחרת בשכונת ואדי ג'מאל בעין הים. אציין, כי במהלך האירועים שלחתי למנהל מחלקת הביטחון בעירייה, מר יאיר זילברמן, מידע חד משמעי (לרבות סרטונים, הקלטות קוליות ומספרי טלפון) על ההתארגנויות של פעילי הימין הקיצוני לפגוע בתושבים ערבים. למיטב ידיעת מידע זה הגיע גם למשטרה".

עוד טוען זעאתרה "בעודה מבצעת עשרות מעצרי שווא, מעצרי הפחדה ומעצרים פוליטיים גרידא נגד מפגינים ופעילים ערבים, המשטרה נוהגת בכפפות של משי כלפי פעילי הימין הקיצוני. משפטנים וארגוני זכויות אדם הצביעו על הפרה בוטה של זכויות העצורים, לרבות אלימות חמורה כלפי קטינים ומניעת מפגש עם עורכי דין. בנוסף עולה תמונה מדאיגה של 'תפירת תיקים' למפגינים ופעילים פוליטיים, תוך ניסיון לעשות קרמינליזציה ודה לגיטימציה של כל פעילות פוליטית. גם השבוע המשטרה ממשיכה בהתססה לרבות ניסיון כושל לעצור את חבר מועצת העיר הח"מ ביום שלישי האחרון".

זעאתרה הציג גם מספר שאלות: "מדוע דיכאה המשטרה הפגנות לגיטימיות תוך הפעלת אלימות מופרזת במושבה הגרמנית ובוואדי ניסנאס; האם המשטרה מתחקרת את כישלונה המהדהד בכלל, ובלילה של 12 ו-13 במאי בשכונת קרית אליעזר בפרט; כמה מעצרים בוצעו בעיר חיפה מ-9 במאי 2021 – כמה מתוכם יהודים וכמה ערבים? כמה מתוכם קטינים; כמה מעצרים בוצעו בחיפה במסגרת המבצע הקרוי 'חוק וסדר'; האם הוגשו או יוגשו כתבי אישום נגד פעילי הימין שתקפו את משפחת הקונסול ודיע אבו נסאר ומשפחות עוה"ד סאמי שריף ותקפו עשרות בתים ומכוניות; כמה מהעצורים הזדקקו לטיפול רפואי; האם המשטרה עדיין משתמשת במסתערבים שנטמעים במחאות ומבצעים פרובוקציות, כדי להצדיק פיזור הפגנות והפעלת אלימות כלי המפגינים; האם נפתחו חקירות מח"ש בגין פעילות המשטרה בחיפה? כמה חקירות ובאילו אירועים; האם נפתחה חקירת מח"ש בגין המעצר האלים של משפת עוואד מחאמיד ברחוב קיבוץ גלויות; האם המשטרה בחיפה מודעת להתנהגותה כמו משטרת אפרטהייד והאם וכיצד בכוונתה לחדול מהתנהגות זו?".

 

רג'א זעאתרה במהלך מסיבת עיתונאים בחיפה (צילום: אל-אתיחאד)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן