fbpx

בעקבות פינוי המולתקא-מפגש: מצילים את המקום היחיד למפגש יהודי-ערבי בנגב

אחרי 15 שנות פעילות עיריית באר שבע פינתה את מועדון המולתקא-מפגש, בית תרבות ערבי-יהודי

אחרי 15 שנות פעילות עיריית באר שבע פינתה את מועדון מולתקא-מפגש, בית תרבות ערבי-יהודי מייסודו של פורום דו-קיום בנגב. מהפורום נמסר כי "הדרישה לפינוי המקלט בו פעל היא כניעה של עיריית באר שבע לגורמי ימין קיצוני שהגיע לאחר מאבק ממושך של שבע שנים בו עשו בעירייה את כל הנדרש כדי להביא לפינוי."

בית התרבות יוזם ומארח ערבי תרבות, סדנאות, סרטים, הרצאות, קורסים ללימוד ערבית ואנגלית ומפגשי פעילים חברתיים. מאז היווסדו בשנת 2006 הוקדשה פעילותו של בית התרבות ליצירת מרחב לדיאלוג בין האוכלוסיות השונות החיות בנגב זו לצד זו, ולמתן במה לליבון בעיות ביחסי יהודים וערבים במאמץ להביא לפתרונן.

לדברי הפורום "זה לא המקרה הראשון בו לחץ של גורמי ימין מוביל לסגירת פעילויות ואירועים בסימן דו קיום. קודם הם סגרו לנו את גלריית ברבור בירושלים ועכשיו הם סוגרים את המקום היחיד לדיאלוג ומפגש בין יהודים לערבים בבאר שבע. אם ניתן להם לסגור את זה המולתקא, הם לא יעצרו בשום מקום". "לא נשתוק לאור הצנזורה הזאת. זה הזמן להילחם למען הערכים והעתיד שכולנו מייחלים אליו ולפתוח את המולתקא מחדש. לשם כך אנחנו זקוקים לתמיכה שלכם: תרמו עכשיו", הדגישו.

 

לתרומות:

https://drove.com/.2f9g

 

הרצאה, לפני שנתיים, במועדון מולתקא-מפגש שפונה על ידי העירייה (צילום: פורום דו-קיום)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן