fbpx

הלשכה הפוליטית של מק"י על תוצאת הבחירות: התחזקות כוחות הימין הפשיסטי בכנסת

לאור תוצאות האמת קראה הלשכה הפוליטית "לנתח באופן מציאותי ובאומץ את התוצאות ולהסיק מסקנות"

הלשכה הפוליטית של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) קיימה פגישה מיוחדת ביום רביעי האחרון בעיר טייבה שבמשולש בה דנה בתוצאות הבחירות לכנסת ה-24 ובהשלכותיהן על המצב הפוליטי בישראל, על הציבור הערבי, על מק"י ועל חד"ש.

יצוין שמזכ"ל המפלגה, עאדל עאמר, הדגיש "פגישה זו אינה אסיפה לסיכום מערכת הבחירות ותוצאותיה, אלא פגישה מקדמית להערכת המצב ותכנון הפעולות הבאות בעת קשה זו, בזמן שהמדינה נכנסת למשבר מורכב ומסוכן – בו הסיכון שבהקמת ממשלה פשיסטית בהשתתפות סמוטריץ׳ ובן גביר נראה אפשרי".

בפגישה נמסרו תודה והערכה ליותר מ-200 אלף המצביעים הערבים והיהודים שתמכו ברשימה המשותפת. "תודה והערכה לכל הפעילים של מפלגתנו, חד"ש והרשימה המשותפת, שעשו מאמצים רבים להצלחת הרשימה המשותפת והתמודדו באומץ רב עם קמפיין הסתה אישיים". יחד עם זאת "תוצאת הבחירות לרשימה המשותפת היא לא התוצאה שרצינו ואיחלנו לה. יש לנתח באופן מציאותי ובאומץ את התוצאות ולהסיק מסקנות".

על פי הלשכה הפוליטית תוצאת הבחירות הכללית מצביעה על התחזקות כוחות הימין הפשיסטי בכנסת – בראשות סמוטריץ׳ ובן גביר ובחסות הלגיטימציה שמעניקים להם הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו באופן אישי. בנוסף התחזקו כוחות ימניים אחרים כמו גדעון סער ומפלגתו "תקווה חדשה", נפתלי בנט ומפלגתו, ואחרים. "עליה זו של הימין מצביעה על העמקת המשבר בחברה הישראלית – שאת מחיר היציאה ממנו עלולים לשלם העם הפלסטיני והאוכלוסייה הערבית. לכן מחובתנו להתעמת עם הכוחות הללו ועם כל מי שמעניק להם לגיטימיות למשול".

ועוד: "הנהגת המפלגה, החזית ומטה הבחירות נושאים באחריות המלאה לתוצאה זו – מבחינה ארגונית, פוליטית ואישית. תוצאה זו לא תרתיע אותנו מגישתנו המקדמת אחדות מאבק בתוך הרשימה המשותפת ובכל המסגרות האחרות, כדי להתמודד עם המדיניות הגזענית וההידרדרות לעבר הימין הפשיסטי. תוצאה זו מחייבת אותנו לחזק את המאבק היהודי הערבי, הנמצא בלב הזהות האידיאולוגית והפוליטית שלנו".

הלשכה הפוליטית קראה "לכל הסניפים ומחוזות המפלגה להתחיל לאלתר בתהליך סיכום עמוק של מערכת הבחירות – במישור הארגוני, הפוליטי והאישי, בהשתתפות הנהגת המפלגה. תהליך ביקורת ושקיפות זה יגיע לשיאו בכינוס מועצת המפלגה הארצית בהקדם".
כמו כן, הוחלט שעל המפלגה להתכונן באופן מידי לוועידת מק"י ה-28 בסוף הקיץ הקרוב ולהתחיל בהכנות ובהשלמת כל המסמכים הפוליטיים, האידיאולוגים והארגוניים לוועידה.
"נמשיך במאבקנו היהודי-ערבי נגד הימין ומדיניותו ונגד כל צעדי המדיניות הגזענית. העמדת זכויות הציבור הערבי למכירה מסכנת את הציבור הערבי – על בסיס גישה זו התנגדנו ודחינו את חוק הלאום", הדגישה הלשכה והוסיפה "מק"י מזהירה מהניסיון הנואל להפריד בין המאבק על הזכויות האזרחיות והלאומיות של האזרחים הערבים בישראל לבין המאבק נגד הכיבוש. זוהי זכותה ואף חובתה של האוכלוסייה הערבית יחד עם כוחות השלום העקביים, להתנגד לניסיונות להעלים את השאלה הפלסטינית ולהוריד אותה מסדר היום הציבורי. עלינו להדוף את הניסיון לסתום את הגולל על המערכה לסיום הכיבוש והקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית. זהו הבסיס לשלום עם העם הפלסטיני ועם עמי האזור".

 

מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית, עאדל עאמר (צילום: זו הדרך)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן