fbpx

החמרה במשבר הכלכלי בלבנון: מפגינים חסמו כבישים בביירות וברחבי המדינה

המחאה בעקבות הקריסה הכלכלית של המדינה והשחיתות של ההנהגה הפוליטית נמשכת זה כשבועיים

בעקבות החמרת המצב הכלכלי ופחות נוסף במטבע, שוב יצאו אתמול (שבת) מפגינים ברחבי לבנון וחסמו את כל הכבישים המובילים אל הבירה ביירות ובעורקי תחבורה מרכזיים בצפון, בדרום ובבקעה. המחסומים גרמו לפקקי תנועה גדולים ברחבי המדינה. המחאות בעקבות הקריסה הכלכלית של המדינה והשחיתות של ההנהגה הפוליטית נמשכות זה כשבועיים.

החסימות נעשו בעזרת צמיגים שהועלו באש ומשאיות שהוחנו לרוחב הכביש. בביירות המפגינים הקימו מאהל מחאה במרכז העיר, בדומה למחאות החברתיות-פוליטיות שפרצו לאחר ההתקוממות העממית שהחלה ב-17 באוקטובר 2019. דובר "תנועת ה-17 באוקטובר" מסר לתקשורת: "שבנו לרחובות, בדיוק עם אותן סיסמאות מאז: אנו דורשים שכל המושחתים ילכו הביתה!". חסימות כבישים נרשמו גם בערים נוספות, בהן טריפולי, צור וצידון. בכמה מקומות הצליח הצבא לפתוח לזמן קצר כבישים שנחסמו, אבל מפגינים שבו וחסמו שוב תוך זמן קצר. בצור שבדרום התכנסו מאות שהפגינו ברחובות העיר, הרביעית בלבנון. גם בצידון אלפים הפגינו ודרשו "לסלק את הגנבים מן השלטון".

מחאת החסימות נערכת בצל קריסת המטבע הלבנוני, העלייה במחיריהם של מוצרי יסוד והקרע הפוליטי בין הסיעות הממסדים העדתיים השונות בפרלמנט שאינו מאפשר להקים ממשלה חדשה ומתפקדת.

ממשלה כזו נחוצה מאוד כדי לבצע את הרפורמות שדורשת מלבנון קרן המטבע הבינלאומית בתמורה לכספי סיוע שישקמו את כלכלתה. קריסתו של המטבע הלבנוני גורמת לעובדים  ולמובטלים רבים לשקוע בעוני. אם לפני המחאה ההמונית נגד הממשלה ב-2019 עמד שכר המינימום בלבנון על כ-1,500 שקל לחודש, כעת הוא עומד על פחות מ-200 שקל בלבד.

 

עוד בנושא:

 

 

מפגינים מתכנסים אתמול בצור שבדרום לבנון (צילום: המפלגה הקומוניסטית של לבנון)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן