fbpx

על פי נתוני האו"ם: כוחות הכיבוש הרסו 89 מבנים בבעלות פלסטינים תוך שבועיים

הריסות אלה הביאו לעקירתם של 146 בני אדם, בהם 83 ילדים ופגעו בעקיפין בלפחות 330 נוספים

תוך שבועיים, בין ה-2 ל-15 בפברואר, כוחות הכיבוש הרסו 89 מבנים בבעלות פלסטינים. כך עולה מנתונים שפורסמו אתמול (שישי) על ידי המשרד לעניינים המונטריים של האו"ם בשטחים הפלסטינים הכבושים. הריסות אלה הביאו לעקירתם של 146 בני אדם, בהם 83 ילדים ופגעו בעקיפין בלפחות 330 נוספים.

ב־3 וב־8 בפברואר הרסו הרשויות הישראליות 37 מבנים, רובם במימון תורמים, בקהילת חומסה אל־בקייעה שבבקעת הירדן. שישים בני אדם, 35 מהם ילדים, נעקרו בכל אחת מהפעמים. הקהילה, שמרביתה ממוקמת בשטח שהוגדר כשטח לאימונים צבאיים ישראליים, חוותה בחודשים האחרונים שורה של הריסות המוניות. הודעה מטעם האו״ם, שפורסמה ב־5 בפברואר, הזהירה כי הלחץ המופעל על הקהילה לעבור מעורר סיכון ממשי להעברה בכפייה. בדרום נפת חברון נתפסו שבעה מבנים, לרבות בתי שימוש ניידים, בקהילות א־רכיז, אום אל־ח׳יר וח׳רבת א־תוואמין, הריסות שפגעו בתנאי החיים ובמחיה של שמונים בני אדם. בתקרית נוספת, באל־ג׳למה שבנפת ג׳נין, נפגעה מחייתם של כשבעים בני אדם כתוצאה מההריסה של 13 דוכני משקאות. בירושלים המזרחית נהרסו שבעה מבנים, ארבעה מהם על ידי בעליהם שביקשו להימנע מתשלום קנסות; משפחה בת ארבע נפשות נעקרה.

בנוסף, כוחות הכיבוש הרסו לשם ענישה בית בכפר טורה אל-ר'רבייה שבנפת ג'נין, הריסה שהביאה לעקירתם של 11 בני אדם, בהם ארבעה ילדים. הבית היה שייך למשפחתו של פלסטיני הנאשם ברצח מתנחלת בדצמבר. בשנה שעברה נהרסו בנימוקים דומים שבעה מבנים.

 

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/100489

משפחה פלסטינית בקהילת חומסה אל־בקייעה שבבקעת הירדן שנותרה ללא קורת גג (צילום: המשרד לעניינים המונטריים של האו"ם בשטחים הפלסטינים הכבושים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן