fbpx

הסטודנטים מצטרפים להפגנות: מחאות נוספות ברחבי לבנון

הבוקר הפגינו סטודנטים בזחלה, בירת מחוז אל-בקאע והעיר השביעית בגודלה במדינה

מחאות נוספות נרשמו הבוקר (שני) ברחבי לבנון של אזרחים המוחים נגד אוזלת ידם של השלטונות בטיפול במגפת הקורונה, על רקע הכלכלה הקורסת והעוני הגובר. כך מסרה בצהריים העיתונות הלבנונית. הבוקר הפגינו סטודנטים בזחלה, בירת מחוז אל-בקאע והעיר השביעית בגודלה במדינה. תושבים בעיירה בתעלביה, אף היא בבקעת הלבנון, מחו גם הבוקר בגלל יוקר המחיה.

בעיר טריפולי הרוחות עדיין סוערות לאחר הצתת בניין העירייה בסוף השבוע בידי מפגינים. זאת, בעקבות מותו של הצעיר עומר טייבה, בן 21, שנהרג ביום רביעי שעבר מאש כוחות הביטחון. כמו כן, נמסר כי אחד מהפצועים מירי כוחות הביטחון נפטר אף הוא בבית החולים ביום שישי. מלבד שני ההורגים, מאות רבים נפצעו במהלך ארבעה ימי המחאות הגדולות שדוכאו ביד קשה בידי שוטרים וחיילים.

אמש נערכה הפגנה נוספת בכיכר אל-נור שבמרכז טריפולי בה השתתפו מאות, על פי קריאה שפורסמה ברשתות החברתיות. המפגינים קראו קריאות נגד הממשלה ודרשו "מהפכה". המפגינים מסרו שחיילים כיתרו אותם והחלו ליידות רימוני הלם לעברם. על פי הדיווח בעיתונות הלבנונית, 10 מפגינים נפצעו קל ועוד 17 נעצרו.

 

 

חיילים מתייצבים מול סטודנטים המתאספים להפגנה בזחלה, הבוקר, במחאה על המשבר הכלכלי והיוקר הגובר (צילום: המפלגה הקומוניסטית הלבנונית)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן