fbpx

בחמישי: השבתת ענק בשלטון המקומי נגד מדיניות הממשלה ושביתה בתיכוניים

ההחלטה התקבלה בעקבות הכוונה לפגוע בתקציבי הרשויות ובסמכויות שלהן

השלטון המקומי הודיע הבוקר (שלישי) לאחר ישיבת חירום שנערכה השבוע לקראת אישור תקציב המדינה כי "בחמישי הקרוב נשבית את המשק". ההחלטה התקבלה בעקבות הכוונה לפגוע בתקציבי הרשויות ובסמכויות שלהן. ברשויות המקומיות דורשות הסכם שכר ותנאי העסקה לסייעות, השלמת מחסור כיתות לימוד, וביטול קרן הארנונה. גם בתי הספר התיכוניים יצטרפו לשביתה המתוכננת.

במסגרת ההשבתה והשבתיה לא יפעלו הגנים בשל מחסור בסייעות ולא יתקיימו לימודים בתיכונים והלימודים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים יפעלו במתכונת מצומצמת, ויום הלימודים יסתיים ב-11:45. יצוין שזו השביתה השנייה החודש של ארגון המורים. ב-5 בפברואר נערכה שביתת אזהרה בת יום אחד בתיכונים במחאה על הימשכות הדיונים על הסכם השכר החדש. זאת, לאחר שההסכם הקודם פג בפברואר אשתקד.

באספת חירום כללית של השלטון המקומי שהתקיימה אתמול עם כ-80 ראשי רשויות, הוחלט על שורת דרישות למשרד האוצר ולראש הממשלה הנוגעות לתקצוב משמעותי של מערכת החינוך המקומית וביטול קרן הארנונה. יו"ר מרכז השלטון המקומי, איש הליכוד חיים ביבס, קיבל את אישור האסיפה להכריז על שביתה כללית ביום חמישי הקרוב. "השלטון המקומי מאוחד ונחוש. אחרי חודשים של סחבת וחוסר מוכנות להקשיב, אי אפשר לעבור על הנושאים האלו לסדר היום, לכן אנו נוקטים בצעדי פעולה", אמר ביבס.

"אנחנו דורשים שיתווסף לתקציב הסכם שכר משמעותי לצד שיפור תנאי ההעסקה לסייעות, אשר יכלול אופק תעסוקתי ומקצועי לרבות הכשרות. כבר כיום יש מחסור של 3,000 סייעות, גנים נסגרים ולהורים אין פתרונות. הגיע הזמן להסדיר זאת אחת ולתמיד. אנו דורשים תקציב להשלמת מחסור של כ-7,000 כיתות לימוד. כיום כ-100 אלף תלמידים לומדים בקרוואנים במקום בכיתות לימוד. זו תעודת עניות למדינה. אנו דורשים אימוץ תכנית השלטון המקומי לבניה לזוגות צעירים וביטול קרן הארנונה, עדכון תקציבי איזון ושיפוי של המדינה בנושאי הסעות תלמידים וחינוך מיוחד שעלו ב-30% ונופלים כנטל על הרשויות ומשלמי המיסים במדינת ישראל", נמסר בתום הישיבה.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/118869

ישיבת השלטון המקומי בה הוחלט על ההשבתה ביום חמישי (צילום: מרכז השלטון המקומי)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן