fbpx

במוצ"ש הפגנות נגד ממשלת הימין ברחבי הארץ וביום ב' מחאה המונית מול הכנסת

ארגוני המחאה המובילים את המאבק נגד ממשלת הימין הכריזו על יום שני הקרוב כיום מאבק לאומי

ארגוני המחאה המובילים את המאבק נגד ממשלת הימין הכריזו על יום שני הקרוב כיום מאבק לאומי במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה אתמול (חמישי) בבית סוקולוב בתל אביב. הם פירטו אודות הצעדים הבאים של המחאה ואמרו כי בשבוע הבא מתוכננות צעדות בערים שונות, השבתות עסקים והפגנה בירושלים מול משכן הכנסת. "קוראים לציבור הרחב להתגייס למאמץ", הם קראו. עוד הדגישו שמחר (מוצ"ש) יתקיימו הפגנות ועצרות בעשרות ישובים ברחבי הארץ ובהם תל-אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע, אשדוד, הרצליה, כרמיאל ועוד.

"ביום שני הקרוב הכנסת מביאה להצבעה את חוק יסוד הדיקטטורה", אמרו בהצהרה. "זהו כנראה החוק המסוכן ביותר מבין החקיקה שמובאת. אם החוק יובא להצבעה ויעבור – הידברות תהיה בלתי לגיטימית בעליל. זהי נקודה שבה בכל שלב הקואליציה תוכל להעביר את החקיקה". "ביום שני הקרוב אנחנו מכריזים על יום מחאה לאומי. היום יכלול צעדות והפגנות בשעות הבוקר בערים, השבתות של חלק מהעסקים, והפגנה בירושלים מול הכנסת בשעה שהכנסת להציע על חוק הדיקטטורה. אנו קוראים לציבור הרחב להתגייס למאמץ, אנחנו רואים עד כמה ההפגנות מרעידות את הקואליציה – עוד הרתמות ונוכל להפיל את חוק יסוד הדיקטטורה", הוסיפו המארגנים.

עוד קראו מארגני ההפגנות גם לראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) ויו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ, בני גנץ לא להיכנס להידברות עד לגניזת כלל החוקים. "מדובר במסך עשן, שנועד להמשיך לאפשר לקואליציה להעביר את שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, שתהפוך את בית המשפט לסניף של הליכוד ופורום קהלת. אסור להיכנס לשום הידברות עד לגניזת כל יוזמות החקיקה".

מנגד יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, הצהיר שוב אתמול במהלך האירוע המסכם של כנס אילת ה-26 לנושאי עבודה, כי הוא מתנגד למחאה נגד שלטון הימין. "יש מחוץ לבית שלי הפגנות כמעט מדי ערב", התייחס בר-דוד ללחצים עליו להכריז על שביתה כללית להצלת הדמוקרטיה. "למה? מה קרה? תקפתם את ההסתדרות וזלזלתם בה, ועכשיו אתם רוצים להפוך אותה ולעשות קרדום בה? זה לא יהיה. דקה אחרי שנעשה מהלך או לא, הרי הם ימשיכו לתקוף אותנו. זה צביעות. מי חושב שנשבית את המשק ונילחם מלחמה מטורפת – כשאני צריך לבחור את המלחמות שלי?".

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, הסכים עם בר-דוד בכנס אילת לנושאי עבודה: "זה לא סוד שיש פה אירוע בישראל. כאזרח וכיו"ר נשיאות המגזר העסקי אני מודאג, בעיקר ממה שאני שומע מחבריי למילואים ומהאמירות של אנשי העסקים שמושכים כספים. אני רוצה לפנות לשותפיי – בעלי חברות, הייטק, משקיעים. כולם צריכים להיכנס מתחת לאלונקה ולחפש את פתרון המשבר ולא להחריף אותו. אין לנו ארץ אחרת. חברים, בואו לא נשפוך את התינוק עם המים. לגיטימי למחות, אבל להוציא את הכסף ולפגוע בכלכלה – לזה אני לא מסכים. אל תתנו לזה יד. כולנו חייבים להסכים שהמדינה מעל הכול".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/119098

יו"ר סיעת חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה, נואם בפני המפגינים מחאה ההמונית שנערכה מול הכנסת ביום שני האחרון (צילום: זו הדרך)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן