fbpx

רסלינג מצטרפת למערכה על הדמוקרטיה: ניתן להוריד בחינם את הספר 'מבוא לפשיזם'

את הספר חיבר פרופ' קווין פסמור, מרצה להיסטוריה באוניברסיטת קרדיף שבבריטניה

הוצאת רסלינג העמידה לרשות הקהל הרחב ובחינם את הספר "פשיזם – מבוא" מאת פרופ' קווין פסמור, מרצה להיסטוריה באוניברסיטת קרדיף שבבריטניה. אחד מעורכי ההוצאה, ד"ר יצחק בנימיני, מסר: "מתוך תמיכה במחאה נגד עליית הפשיזם בישראל, ספרו של קווין פסמור, 'פשיזם – מבוא' זמין מעתה להורדה בחינם בדף הפייסבוק של רסלינג".

בספר נכתב בין היתר: "פשיזם הוא ישות אניגמטית: הוא נלחם בדמוקרטיה המודרנית, אך איננו מאמין בכינונו של שלטון העבר; הוא מציג את עצמו כתומך במדינה חזקה, אך נוקט בצעדים שנועדו לחיסולה כאילו היה פלג חבלני באגודה חשאית. לא משנה איך ניגשים לפשיזם, מגלים שהוא בעת ובעונה אחת דבר והיפוכו, שהוא גם א' וגם לא א'".

בין השאלות עליהן מבקש הספר לענות: כיצד ניתן לאפיין אידיאולוגיה עמה מזדהים הן בריונים גלוחי ראש והן אינטלקטואלים? כזו המטפחת התנהגות מצ'ואיסטית אך גם מושכת לקרבה נשים? כזו הקוראת לחזרה למסורת, אך בה בעת מוקסמת מפיתוחים טכנולוגיים? כזו המעודדת שימוש באלימות לצורך שמירת הסדר והחוק? הספר חושף את אופיו התזזיתי של הפשיזם בין שתי מלחמות העולם, כמו גם את מגוון הסיבות לעלייתו. נוסף לכך עומד פסמור על הסתירות הפנימיות בפשיזם.

הספר מתחקה אחר תהליכי התגבשות הפשיזם בזמן משברים קפיטליסטיים. בתוך כך, הוא מתמקד בהשלכות האינטלקטואליות, הפוליטיות והחברתיות של המאה ה-19, ועוקב אחר פעילות התנועות הפשיסטיות שקמו באיטליה ובגרמניה בימי זוועות מלחמת העולם הראשונה והשנייה. נוסף לכך, סוקר הספר גם את התנועות הפשיסטיות שכשלו במזרח אירופה, בספרד ובאמריקה הדרומית.

פסמור מוכיח עד כמה הייתה חשובה הלאומנות הגזענית לפשיזם, ובוחן את הברית בין הפשיזם לבין בעלי ההון, ואף בינו לבין חלקים ממעמד פועלים. לבסוף, מספק הספר נקודת מבט רלוונטית המתריעה מפני התעוררות הימין הקיצוני באירופה ולא רק בה.

 

הקישור להורדת הספר:

 

אדולף היטלר ובניטו מוסולוני (צילום: די וולט)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן