fbpx

פלמירו טוגליאטי סגן ראש ממשלת איטליה לשעבר, מורה, עיתונאי ועורך נולד ב-26 במרץ 1893

טוגליאטי ירש את הנהגת המפלגה הקומוניסטית האיטלקית לאחר כליאתו של גראמשי על ידי מוסוליני ב-1927

פלמירו טוגליאטי סגן ראש ממשלת איטליה ב-1944 מטעם המפלגה הקומוניסטית האיטלקית, חבר הוועד המרכזי וממייסדי העיתון "ל'אורדינה נואובו" ועורכו (הסדר החדש) שנוסד ב-1919. כמו גם, החל משנת 1922 ערך טוגליאטי את העיתון איל קומוניסטה.

טוגליאטי נולד בג'נובה ב-26.03 שנת 1893 למשפחה מהמעמד הבינוני ולמד לימודים הומניים באוניברסיטת טורין, קיבל השכלה במשפטים באוניברסיטת טורינו, שירת כקצין ונפצע במלחמת העולם הראשונה והפך למורה בטורינו. היה ממייסדי המפלגה הקומוניסטית האיטלקית, ולאחר שגראמשי נכלא בידי בניטו מוסוליני, היה למנהיג המפלגה עד מותו.

בזמן שהשתתף בישיבת האינטרנציונל הקומוניסטי (קומינטרן) במוסקבה בשנת 1926, אסר מוסוליני את קיומה של המפלגה הקומוניסטית, וכמעט כל מנהיגיה פרט לטוגליאטי נעצרו. בשנות השלושים נאלץ טוגליאטי לגלות מאיטליה, והוא שהה במשך 15 שנה במוסקבה, נשא את השם ארקולה ארקולי, והיה לידידו של סטלין. אחר שחרור איטליה בשנת 1944 שב טוליאטי לארצו ונתמנה לשר בלי תיק, בדצמבר 1944 התמנה טוליאטי לסגן ראש הממשלה ביוני 1945 התחזקה המפלגה הסוציאליסטית וטוגליאטי, הקומוניסט, מונה לשר המשפטים.

תחת הנהגתו התחולל במפלגה "מהפך סאלרנו" שהתמקד בתמיכת המפלגה ברפורמות דמוקרטיות באיטליה ובזניחת המאבק המהפכני לסוציאליזם. כתוצאה מכך נעה המפלגה ימינה במפה הפוליטית ופורקו גדודי הפרטיזנים החמושים שהמפלגה יצגה. ב-14 ביולי 1948 נפצע טוגליאטי קשה על ידי פשיסט צעיר, ועובדים הכריזו על שביתה ברחבי איטליה במחאה. מנהיגותו של טוליאטי הביאה את המפלגה הקומוניסטית למעמד המפלגה הגדולה באיטליה, והמפלגה הקומוניסטית (שאינה מפלגת שלטון) הגדולה באירופה. על אף שמעולם לא הרכיבה המפלגה את הממשלה, היא נחלה הצלחה רבה בבחירות המוניציפליות והשיגה כוח רב. טוגליאטי נפטר באוגוסט 1964 ונקבר בהלוויה חילונית, רבת משתתפים, בה הונפו עשרות אלפי דגלים אדומים. העיר הרוסית סטברופול, שבה סייע טוגליאטי בהקמת מפעלי הרכב אווטוואז (AutoVAZ) (לאדה) בשיתוף עם פיאט האיטלקית, נקראה "טוליאטי" על שמו משנת 1964, שנת מותו.

פלמירו טוגליאטי צילום: history

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן