fbpx

איגודי עובדים ברוסיה קוראים להפסיק את המלחמה באוקראינה; עיתונאים הפגינו במוסקבה

המשטרה דיווחה כי מאות בני אדם נעצרו בחשד ל"התכנסויות בלתי חוקיות" ו"תמיכה בטרור"

קונפדרציה העבודה של רוסיה, המאגדת כ-20 איגודים מקצועיים הפועלים ברחבי הפדרציה הרוסית קראה אתמול (שישי) להפסיק את המלחמה באוקראינה. עוד דורשת הקונפדרציה לפתוח במו"מ בין הצדדים על מנת למנוע את המשך שפיכות הדמים. בהודעה שפורסמה במוסקבה נאמר עוד "אנו עדים ובצער רב שהעובדים בשני צידי הגבול משלמים את המחיר של סכסוך הדמים. הסלמת המלחמה פירושה פגיעה קשה בכלכלות ובמנגנוני הרווחה וכתוצאה מכך פגיעה ברמת החיים של העובדים ומשפחותיהם. מה שיוביל להתקפה רבתית על זכויותיהם".

עוד נמסר אתמול שכ-70 עיתונאים הפגינו במוסקבה נגד המלחמה באוקראינה. 70 עיתונאים המועסקים בכלי תקשורת בבירת רוסיה ובהם "קומרסנט", "איזבסטיה", "נובאיה גאזטה", "אקו מוסקבי" ו"מדיהזונה" אף פרסמו אתמול הצהרת גינוי לפלישה הרוסית. "מלחמה לעולם לא הייתה הכלי היעיל כדי לפתור בעיות בין מדינות ואין לה כל הצדקה", הדגישו.

יצוין שביום חמישי האחרון אלפי מפגינים ברחבי רוסיה יצאו למחאה נגד המלחמה בערים הגדולות, ובראשן מוסקבה וסנט פטרבורג. המשטרה דיווחה כי מאות בני אדם נעצרו בחשד ל"התכנסויות בלתי חוקיות" ו"תמיכה בטרור". הרשויות ברוסיה הזהירו מוקדם יותר היום כי אסור לקיים הפגנות המוניות נגד המלחמה. חרף האיומים, משעות אחר הצהריים החלו לצאת אלפי בני אדם למרכזי הערים הגדולות – ממוסקבה ועד סנט פטרבורג, מיקטרינבורג ועד נובוסיבירסק – כשהם קוראים "לא למלחמה!" ודורשים כי השלטון יפסיק את הלחימה באופן מיידי וישיב את החיילים מאוקראינה. על פי ההערכות במהלך הפגנות נעצרו כ-1,700 אזרחים, כך מסר העיתון הקומוניסטי הצרפתי "הומניטה".

 

גילוי הדעת של קונפדרציית העבודה של רוסיה (ברוסית)

 

גילוי דעת של העיתונאים נגד המלחמה (ברוסית)

 

שוטרים עוצרים מפגינה, ביום חמישי, הנושאת את הכרזה "לא למלחמה באוקראינה, פוטין תתפטר" בכיכר פושקין במרכז מוסקבה (צילום: הומניטה)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן