fbpx

איגוד עובדי המתכת של גרמניה דורש חתימה על הסכם קיבוצי במפעל טסלה החדש

"כאן לא ארה"ב - לא נסבול העסקה באמצעות חוזים אישיים או קבלנים", מסר האיגוד

באוקטובר האחרון התקיים בברנדנבורג, לא רחוק מברלין, טקס חנוכה חגיגי למפעל חדש של טסלה. גולת הכותרת של הקמת המפעל הייתה הופעתו של הבעלים, אילון מאסק, שכהרגלו עלה על הבמה, איחל שפע של איחולים משעשעים לנוכחים. אך באותה שעה פעילי איגוד עובדי המתכת, אי.גה. מטאל, גייסו לשורותיו מאות מעובדי המפעל.

לנוכחות של מפעל טסלה בלב לבה של תעשיית הרכב הגרמנית יש סיבה: גיוס כוח אדם מיומן אך לדברי האיגוד, כאלפיים העובדים החדשים שהחלו כבר לעבוד במפעל משתכרים כ-20 אחוז פחות משכרם של כלל עובדי הענף הרב. יצוין שפרט לטסלה, כל עובדי תעשייתית הרכב בגרמניה מאוגדים באיגוד עובדי המתכת, בו חברים כארבעה מיליון פועלים, טכנאים, מהנדסים ואנשי מינהלה.

ראשי האיגוד דורשים שגם עובדי המפעל שבבעלות אמריקאית יועסקו באמצעות הסכם קיבוציים. "כאן לא ארה"ב – לא נסבול העסקה באמצעות חוזים אישיים או קבלנים. לכל עובדי ענף הרכב בגרמניה יהיה הסכם קיבוצי ענף אחיד", הם הזהירו.  האיגוד אף הקים משרדים בפתח המפעל החדש על מנת לצרף את העובדים לשורותיו, להקים ועד עובדים ולאלץ את ההנהלה להצטרף להסכם הקיבוצי.

יו"ר איגוד עובדי המתכת בברנדנבורג, בריגיט דייץ, הבהירה "העובדה שהכלי הרכב המיוצרים במפעל, בינתיים בתנאי ניסוי, הם חשמליים לא ממש משנה. עבורנו מדובר בכלי רכב לכל דבר ועובדי 'טסלה' יהיו חברים באיגוד – כמו יתר עובדי הענף". לעת עתה מועסקים במפעל החדש פחות מאלפיים עובדים אך מספרם עשויה להגיע ל-12 אלף תוך מספר שנים. מאסק מעוניין לייצר במפעל כחצי מיליון כלי רכב מדי שנה המיועדים לשוק האירופי.

עובדים מפגינים בפתח הנהלת תאגיד הרכב הענק ב.מ.וו בדרישה לתוספות שכר (צילום: אי.גה. מטאל)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן