fbpx

שש תערוכות חדשות של אמנים יהודים וערבים נפתחו בגלריית אום אל-פחם

תערוכת היחיד של נתנאל הרבלין המוצגת בגלריה היא תערוכת היחיד הראשונה שלה בארץ

שש תערוכה חדשות של אמנים יהודים וערבים נפתחו בגלריה הוותיקה לאמנות באום אל-פחם. הגלריה מציגה אמנים ואמניות, יהודים וערבים עם דגש באמנות עכשווית ערבית-פלסטינית.

הגלריה הוקמה בשנת 1996 ביוזמתו של בן העיר, האמן סעיד אבו שקרה, המכהן כמנהל וכאוצר ראשי. מטרת הגלריה היא להביא אמנות עכשווית ואיכותית לאום אל-פחם ולתושבי ואדי עארה, להציג אמנות ערבית ופלסטינית מקורית ולשמר ולפתח את התרבות הערבית-הפלסטינית.

התערוכות החדשות שנפתחו הן: "פייטה" מאת דורין ארקין; "אני ואני האחר" מאת פראת זרייק (אוצר: פריד אבו שקרה); "בתווך" מאת מאי דעאס (אוצרת: כרמית בלומנזון); "ואולי לא היו הדברים מעולם" מאת נתנאל הרבלין (אוצרת: עפרה חרנ"ם); "חָרוּשׁוֺת פנים" מאת רבּאבּ סעאבּנה (אוצר: פריד אבו שקרה) ו"שבעת העמקים", מאת עמית ברלוביץ (אוצרת: עדי אנגלמן).

על  "חָרוּשׁוֺת  פנים"  כתב  האוצר  אבו  שקרה:  "זהו  זמן, מקום, מרידיאן וזיכרון – מונחים שעולים כדי לארגן מחדש את העימותים הנפשיים, החברתיים והלאומיים שקודמים לשמותינו ויוצרים דיאלוג בין פנים לחוץ, דיאלוג שעשוי להיות מיסטי, שמפשיט את מה שמתחת לעורנו ומאפשר למבט לחדור אליו כדי למצוא משמעות. במונחים אלו מנסה האמנית רבּאבּ סעאבּנה להכיר את עצמה ואת האחר שנמצא מתחת לעורה ומחוצה לו".

לדבריו, "מלחמות מכל סוג, אישיות וקולקטיביות, נפשיות וחברתיות, שולטות בגוף: במלחמות הופך הגוף מכונת מלחמה שמתפוצצת אצל אחרים, או שהוא מעונה כדי להגן על מולדת או כדי להיות מוצע בתור מנחות לאלים. המחקר בעבודתה של רבּאבּ מוביל לאור. זה המוקד של האסתטיקה הפואטית שלה, שבאמצעותו הקריאה בעבודותיה היא הוליסטית ומושלמת. היא מציירת בגירי פחם זולים, כשהיא נעזרת בצבעוניות עשירה בגוונים אפורים המגיחים מהשחור כדי לפגוש את הלובן, את נצנוץ האור העוטף ושולט. זה האור הפתוח אל האין-סוף".

"גישתה הפלסטית שואבת את עוצמתה מהאומץ שבו היא מתעמתת עם הציור. היא אינה מהססת להתעמת עם מגוון האביזרים והביטויים בדרכים מודרניות, כשהיא נעה בין האמירה החברתית האמיצה ובין היישום הטכני רם המעלה. רבּאבּ מעוררת מחאה דרך האמנות שלה – אמנות חברתית או אמנות מגויסת, כדי להשיג באמצעותה דיאלוג בין שונים. זה הדיאלוג שהחברה במזרח התיכון צמאה לו כאמצעי של תקשורת לחיים טובים יותר. כך יופי הופך אמצעי להבעת מסרים ולהסתרת הטרגדיה האנושית שנשים חוות בעולם בכלל, ובמזרח התיכון בפרט", הדגיש.

יצוין שתערוכת היחיד של נתנאל הרבלין המוצגת בגלריה היא תערוכת היחיד הראשונה שלה בארץ. הרבלין גדלה בארץ ומתגוררת בפריז, שם למדה בבוזאר, בית הספר הלאומי הגבוה לאמנויות היפות, והציגה בעיקר בחו"ל (ניו יורק, בייג'ינג ועוד). עיקר עיסוקה הוא בנושאים של הגירה, שייכות וזהות. התערוכות כולן פתוחות בגלריה בין שבת לחמישי, בשעות 9:00 – 15:30.

מתוך עבודה של נתנאל הרבלין המוצגת בתערוכה (צילום: גלריית אום אל-פחם)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

דילוג לתוכן